ایران در «ایران»

پیش‌بینی تردد ۵۰۰ هزار زائر اتباع
از مرز چذابه
اهواز- فرماندار اهواز با بیان اینکه این شهرستان تنها مرکز استان کشور در میزبانی از اتباع خارجی است، گفت: برآورد شده امسال ۵۰۰ هزار نفر اتباع خارجی از این شهرستان تردد کنند.
سید احمد موالی‌زاده با بیان اینکه محل اسکان و تغذیه اتباع خارجی توسط ستاد عتبات عالیات شهرستان اهواز مشخص و آماده می‌شود، تصریح کرد: از تمامی دستگاه‌های شهرستان اهواز درخواست می‌شود برای استقبال و خدمات‌رسانی به زائران حسینی همکاری کنند.
وی گفت: مواکب‌ مردمی زیادی در مسیرهای مرکز استان برپا می‌شود که مدیریت مواکب با ستاد عتبات عالیات اهواز بوده و به خوبی در حال مدیریت و برنامه‌ریزی است. موالی‌زاده به حرکت مشایه اربعین حسینی (گروه‌های مردمی) اشاره کرد و افزود: حداقل ۲ مشایه در روزهای ۲۳ مرداد در منطقه عین ۲ و ۲۴ مرداد در مناطق پردیس و روستاهای بخش اسماعیلیه برنامه دارند که باید برای این روزها آمادگی لازم را داشته باشیم. فرماندار اهواز با اشاره به اینکه ستاد اربعین شهرستان اهواز معین مواکب پایانه مرزی چذابه است، ادامه داد: تمهیدات لازم در خصوص بازگشت زائران اربعین حسینی اندیشیده شده است.
موالی‌زاده افزود: با توجه به اینکه اهواز محل گذر زائران اربعین حسینی است، برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها بسته اجرایی بهداشت تهیه خواهد شد.

ادارات فارس و یزد امروز تعطیل هستند
شیراز- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: با توجه به تداوم گرما و لزوم صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق، ادارات فارس امروز چهارشنبه ۱۷ مردادماه تعطیل هستند. همچنین استانداری یزد از تعطیلی ادارات 6 شهرستان این استان خبر داد.
محمود رضایی کوچی با بیان اینکه این اقدام بر اساس تصمیم کارگروه مصرف انرژی برق استان اتخاذ شده، افزود: این تعطیلی شامل دستگاه‌های خدمات‌رسان، بانک‌ها، مراکز درمانی، اورژانس، آتش‌نشانی و مراکز انتظامی و همچنین دستگاه‌های زیرمجموعه قوه قضائیه استان نمی‌شود و فعالیت آنها امروز همچون قبل ادامه دارد. وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که این تعطیلی موجب صرفه‌جویی در مصرف برق به میزان حدود ۵۰ مگاوات شود که این در حوزه صنعت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اجرای طرح ضربتی گازرسانی
به سیستان و بلوچستان
زاهدان– معاون استاندار و سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل گفت: به‌منظور تسریع در حوزه گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان، مقرر شده است طرح ضربتی گازرسانی با استفاده از ظرفیت استان‌های معین در شهرهای مرکزی، غربی، شمالی و جنوبی این استان اجرا شود.
علی ولایتی‌پور با اشاره به درخواست‌های مردمی و تقاضا درخصوص علمک‌گذاری در زابل، تصریح کرد: شرایط منطقه سیستان خاص بوده، بنابراین در بحث گازرسانی آن‌طور که باید این طرح برای مردم شفاف‌سازی نشده و گلایه‌مندی‌هایی به دنبال دارد که باید سرعت گازرسانی به این منطقه تسریع یابد تا علاوه بر مردم اصناف و نانوایان نیز مشکلات‌شان برطرف شود. سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل اظهار داشت: مردم نیز باید دغدغه لوله‌کشی منازل خود را داشته باشند چرا که از ۱۶ هزار علمک نصب شده که برای حداقل ۳۰ هزار منزل قابلیت گازرسانی دارد؛ تاکنون فقط ۶ هزار و ۷۰۰ مشترک گاز در زابل اقدام به نصب انشعاب کرده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی