۵۰۰ لیتر بر ثانیه از منابع آب‌های زیرزمینی اصفهان کم شده است

کاهش آبدهی چاه‌های آب اصفهان به‌ دلیل خشکی زاینده رود

اصفهان - مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: به‌دلیل خشکی زاینده‌رود بیش از ۵۰۰ لیتر بر ثانیه از منابع آب‌های زیرزمینی استان کاهش یافته است.
حسین اکبریان افزود: چاه‌های «فلمن» یکی از منابع تأمین اصلی آب در اصفهان در سال‌های گذشته بوده که به دلیل خشک شدن زاینده رود و این چاه‌ها مجبور به استفاده از آب‌های سطحی(جوی‌ها، رودها و سدها)برای تأمین آب شهروندان اصفهان شده‌ایم.
 وی بیان داشت: در یک سال گذشته بخش منابع آب زیرزمینی شهرستان‌های استان نیز به‌دلیل کاهش آبدهی و اُفت آب‌های سطحی با کاهش آبدهی چاه‌ها روبه‌رو شده است.
 مدیرعامل آبفای استان با بیان‌اینکه در ۴۱ شهر خارج از سامانه حفر چاه صورت گرفته است، گفت: در مجموع برای یکصد شهر و یک هزار روستای استان آب مورد نیاز تأمین شده است که ۵۹ شهر و ۳۸۰ روستای آن در قلمروی سامانه اصفهان بزرگ قرار دارند.
 اکبریان خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۶۰۰ کیلومتر از شبکه آب اصفهان نیاز به توسعه و اصلاح دارد که با تأمین منابع از سوی استانداری، این اقدام انجام می‌شود.
  مدیرعامل آبفای اصفهان گفت: تأمین آب شهرهای جدید همچون بهارستان و شاهین شهر نیاز به اعتبارات زیادی دارد و تأمین آب این مناطق از طریق پروژه انتقال آب از خلیج فارس در سامانه اصفهان بزرگ یکی از راهکارهای پیش‌بینی شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی