سید حسن نصرالله با اشاره به پاسخ قطعی ایران، حزب‌الله و یمن به ترورها و تجاوزات رژیم صهیونیستی:

انتظار اسرائیلی‌ها جزئی از تنبیه و پاسخ ماست

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت هفتمین روز شهادت فؤاد شکر از فرماندهان ارشد مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد: راز قدرت ما در تداوم پیمودن راه است، زیرا از بین‌بردن فرماندهان ما، به عزم و اراده ما برای استمرار در پیمودن مسیر آسیب نمی‌زند. نصرالله همچنین با اشاره به شهادت مظلومانه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، فقدان او را خسرانی بزرگ برای مقاومت و ملت فلسطین دانست. به گزارش مهر به نقل از شبکه العهد، سیدحسن نصرالله در سخنانی به مناسبت هفتمین روز شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت گفت: سید محسن به عنوان یک رزمنده راه خود را آغاز کرد، اما خیلی زود استعداد فرماندهی وی پدیدار شد. او همواره در نبردهای اساسی مقاومت بویژه در عملیات‌های شهادت‌طلبانه حضور داشت. همچنین فرماندهی اتاق عملیات مرکزی جنگ ۳۳ روزه بر عهده سید محسن بود.
 
شهات هنیه، زیان بزرگی برای مقاومت و ملت فلسطین است
وی افزود: شهادت اسماعیل هنیه زیان بزرگی برای مقاومت و ملت فلسطین است، اما مقاومت فلسطین را ضعیف نکرده است. در برهه اخیر، شرایط به گونه‌ای تغییر کرد که به فهم حقیقت اهداف کابینه تندرو نتانیاهو بسیار کمک می‌کند.
به‌تازگی وزیر دارایی اسرائیل مدعی شده که کشتار دو میلیون فلسطینی در غزه در صورت بازنگشتن اسرای صهیونیست عادلانه است. نصرالله ادامه داد: این تحولات به تمامی کسانی که در فلسطین یا در جهان عرب و جهان اسلام روی روش مذاکره برای برپایی کشور فلسطین حساب باز کرده‌اند ارتباط دارد و به منزله یک سیلی به گوش تمامی آنان و همه کشورهای عربی‌ است که طرح «صلح عربی» را پذیرفته‌اند.
 
در عملیات وعده صادق، چند کشور از تل‌آویو حمایت کردند
وی افزود: در عملیات وعده صادق ایران، چندین کشور از رژیم اشغالگر دفاع کردند. «اسرائیل» که در سال‌های ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ با قوی‌ترین ارتش‌های منطقه جنگید، اکنون از واکنش ایران و حزب‌الله می‌ترسد و از کشورهای غربی برای دفاع از خود درخواست کمک می‌کند.
وی درخصوص انتقام خون شهیدان مقاومت تصریح کرد: حزب‌الله، ایران و یمن ملزم به پاسخ به دشمن هستند. دشمن نیز منتظر این پاسخ است که ما به تنهایی یا به همراه جبهه مقاومت به این رژیم پاسخ خواهیم داد.
سیدحسن نصرالله افزود: ما به رژیم اشغالگر پاسخ خواهیم داد و این پاسخ، قوی و تأثیرگذار خواهد بود.
دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: امروزه، همه صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی بشدت نگران پاسخ مقاومت هستند و این حالت انتظار، بخشی از نبرد است.
نصرالله هشدار داد: اگر مقاومت در غزه شکست بخورد - که چنین چیزی هرگز اتفاق نخواهد افتاد - «اسرائیل» هیچ کدام از مقدسات اسلامی و مسیحی و هیچ‌کدام از کشورهای فلسطین، اردن و نظام حاکم آن، سوریه و مصر را باقی نخواهد گذاشت.
وی خاطرنشان کرد: با فرو بردن سرها در برف مانند کبک و فرار از طوفان، نمی‌توان با خطر «اسرائیل» روبه‌رو شد، زیرا دشمن هیچ خط قرمزی را در جنگ نمی‌شناسد. باید مواجهه کرد، مقابله کرد، تردید نداشت و تسلیم نشد. این یک وظیفه انسانی و شرعی است.
نصرالله ادامه داد: ما از کشورهای عربی می‌خواهیم در برابر خطری که منطقه را تهدید می‌کند، از خواب غفلت بیدار شوند.
نصرالله گفت: می‌توانیم تمامی توانمندی‌های دشمن در شمال را طی نیم‌ساعت هدف قرار بدهیم.

جستجو
آرشیو تاریخی