هیت‌وومن از المپیک به پرده سینما می‌رود

سوپراستار از صحنه مسابقات رفت!

ظاهر متفاوت و عجیب کیم یه جی، تیرانداز اهل کره جنوبی، او را به سوژه جذابی در المپیک پاریس تبدیل کرده است. افراد زیادی انتظار نداشتند که کیم یه جی، عضو تیم ملی تیراندازی زنان کره جنوبی، به یکی از شخصیت‌های برجسته در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس تبدیل شود. او که با ظاهری شیک و آراسته رکورد جهانی جدیدی را به ثبت رسانده، به چنان موضوع جذابی تبدیل شده است که حتی ایلان ماسک درباره‌اش گفت: «بیایید او را در یک فیلم اکشن به کار بگیریم. نیازی به فیلم بازی کردن هم ندارد.» کیم یه‌جی، حذفی دراماتیک از المپیک را با اسلحه بادی ۲۵ متر تجربه کرد. او بعد از بیست و هفتمی در دور اول از تیراندازی با تفنگ بادی ۲۵ متر موفق به صعود به مرحله نهایی نشد.
در مرحله سرعتی تفنگ بادی ۲۵ متر لازم است که شما در عرض سه ثانیه پس از مشخص شدن هدف به آن شلیک کنید. دلیل این اتفاق این است که هدف پس از سه ثانیه ناپدید خواهد شد و پس از هفت ثانیه بار دیگر ظاهر می‌شود. او در این مرحله نتوانست امتیاز مدنظرش را به دست بیاورد و به همین دلیل از دور مسابقات کنار رفت. این در حالی بود که امتیاز کل او در رقابت اصلی ۵۷۵ از ۶۰۰ بود.
اگر او می‌توانست تنها ۱۰ امتیاز از مسابقات سرعت بگیرد، راهی مرحله فینال می‌شد که هشت نفر در آن با هم رقابت می‌کردند و این شانس را داشت که بار دیگر توجه همه دنیا را به خودش جلب کند. اما در نهایت نتوانست در صدم‌ثانیه ماشه را بکشد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
این ستاره اهل کره جنوبی حالا به شخصیتی محبوب در بین دنبال‌کنندگان مسابقات المپیک ۲۰۲۴ هم تبدیل شده است. یکی از کاربران در شبکه‌ اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با انتشار یکی از تصاویر او نوشت: «تیرانداز در روز، هیت وومن در شب. تقدیم به شما نتفلیکس!»
کیم یه‌جی پس از پایان مسابقاتش هم با انتشار پستی از همه تشکر کرد و نوشت: «فکر می‌کنم همه انتظارات بالایی داشتید و ما را تشویق کردید، اما ناامید شدید چون من نتوانستم امتیازی کسب کنم.»
هدف او حالا درخشش در مسابقات چهار سال بعد است که قرار است در لس‌آنجلس برگزار شود. کیم یه‌جی در این باره گفت: «من بار دیگر برای المپیک لس‌آنجلس آماده خواهم شد. به شما نشان خواهم داد که چقدر سخت تلاش می‌کنم و این بار شما را ناامید نخواهم کرد.»
جستجو
آرشیو تاریخی