هاشمی: ورزشگاه جدید پایتخت مکمل آزادی می‌شود

کمیته المپیک دلایل انتخاب لباس کاروان را بگوید

 کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان دیروز در حاشیه حضور در صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور اظهار داشت: «دو هدف عمده در این صندوق دنبال می‌شود، یکی افزایش درآمد پایدار است و این افزایش درآمد پایدار می‌تواند به توسعه کمی و کیفی خدماتی که می‌خواهند ارائه کنند، کمک کند. صندوق این دو هدف را دنبال می‌کند و به شکل‌های مختلف درآمدهای پایدار را افزایش می‌دهد. چند شرکت فعال حضور پیدا کردند و خدمات ارائه می‌کنند.»
او گفت: «در کنار این شرایط وزارت ورزش هم موظف است که سالانه مبالغی را کمک کند تا این صندوق روی پای خودش بایستد و بعد از اینکه به درآمد پایدار رسید بتواند خدمات را روز به روز بیشتر کند. یکی از رسالت‌های اصلی ما در ورزش این است که من خودم خیلی حساس هستم و از زمانی که مدیرعامل صندوق در این مسند قرار گرفت، انصافاً وقت زیادی می‌گذارد تا خدمات لازم را ارائه کند.»
وزیر ورزش و جوانان در واکنش به حاشیه‌هایی که برای لباس کاروان ورزشی ایران در المپیک 2024 به وجود آمد، خاطرنشان کرد: «الان زمان این موضوعات نیست که بحث کنیم. من از روز اولی که آمدم و با توجه به تجربه 35 ساله در ورزش، اعلام کردم که در جزئیات کمیته ملی المپیک حضور پیدا نمی‌کنیم. در بحث لباس‌ها نگاه‌های مختلفی وجود داشت. زمانی که من رئیس کمیته ملی المپیک بودم به لباس‌ها ایراد گرفتند و من همان زمان پذیرفتم و لباس‌ها تغییر پیدا کرد. در بحث لباس هم من از دوستان در کمیته المپیک خواستم که دلایل خودشان را که چرا این لباس انتخاب شده است، اعلام کنند.»
 هاشمی راجع به مشکلاتی که ورزشگاه‌های آزادی و تختی برای میزبانی از تیم ملی و استقلال و پرسپولیس دارند، تصریح کرد: «یکی از مشکلات‌مان این بود که ورزشگاه آزادی یک ورزشگاه قدیمی است و سال‌ها خدمات خوبی در ورزش داشته. به هر حال اعتباراتی برای تعمیرات این ورزشگاه باید هزینه می‌شد که در سال‌های گذشته کمتر به آن توجه شده بود. ما در بودجه سال 1403 رقم 1200 میلیارد تومان برای تعمیر و بازسازی این مجموعه گذاشتیم. مواردی مانند بازسازی و مقاوم‌سازی سکوها، بحث نور و خدمات جانبی را در اختیار یک شرکت پیمانکاری قوی که ذیل قرارگاه خاتم‌الانبیا کار می‌کند، قرار دادیم تا در آینده ورزشگاه آزادی در اختیار تیم ملی قرار بگیرد. امیدواریم ورزشگاه جدید هم که احداث آن در دستور کار قرار گرفته و مقدمات کار فراهم شده است در آینده مکمل ورزشگاه آزادی باشد.»
 او در ادامه افزود: «ما به فدراسیون هم اعلام کردیم سناریوی دوم آماده باشد که باشگاه‌ها در لیگ ورزشگاه جایگزین را آماده داشته باشند. آنچه مسلم است تأمین زمین باشگاه‌ها برعهده خود آنهاست. از آنجایی که پرسپولیس و استقلال دو تیم پرطرفدار هستند شاید در هر ورزشگاهی نتوانند در تهران میزبان باشند. امیدوار هستیم که عزیزان چند بازی و هفته‌های ابتدایی را بتوانند مدیریت کنند، ما هم دستور دادیم که اگر می‌توانند از ظرفیت خزانه چمن ورزشگاه آزادی برای چمن تختی استفاده کنند، این کار را انجام دهند. امیدواریم ورزشگاه آزادی به بهترین شکل به بهره‌برداری برسد.»
جستجو
آرشیو تاریخی