اولین واکنش تیرانداز ترک به مدل رقابتش در المپیک

دکیچ: تکنیکم در دنیا کمیاب است

ورزشکار ملی‌پوش ترک، یوسف دکیچ که مدال نقره بازی‌های المپیک 2024 پاریس را به دست آورد، با استایل تیراندازی‌اش که دست در جیب داشت، توجه جهانیان را به خود جلب کرد. دکیچ و هم‌تیمی‌اش سووال ایلایدا طرهان سه‌شنبه در تپانچه بادی 10 متر در ماده تیمی نقره را به دست آوردند.
شیوه تیراندازی این تیرانداز ترک، تعجب همه حتی داوران المپیک را هم به همراه داشت، او در حالی که عینک معمولی طبی و یک تی‌شرت تیمی داشت، در حالی که دست چپش را به طور معمولی در جیبش گذاشته بود، به راحتی شلیک می‌کرد، انگار نه انگار که اینجا المپیک است. به‌جز تپانچه‌اش، او هیچ‌یک از تجهیزات تخصصی مورد استفاده ورزشکاران در مسابقات فوق دقیق مانند هدفون، لنزهای ویژه یا کلاه را نداشت.
دکیچ در گفت‌و‌گو با رسانه‌های ترکیه اذعان کرد که از تکنیک نادر تیراندازی با هر دو چشم باز استفاده کرده است در حالی که بیشتر ورزشکاران یکی را بسته یا مبهم نگه می‌دارند: «تکنیک تیراندازی من یکی از تکنیک‌های کمیاب در جهان است. با هر دو چشم باز شلیک می‌کنم. حتی داوران هم از این موضوع شگفت‌زده شده‌اند.»
او ادامه داد: «کسب مدال تعجب‌آور نیست زیرا امسال ما بسیار خوب آماده مسابقات شدیم و تمرینات زیادی انجام دادیم. این موفقیت متعلق به تمام ترکیه است البته موفقیت فقط با دست در جیب گذاشتن به دست نمی‌آید؛ این چیزی است که در بیرون منعکس می‌شود. 24 سال کار و تلاش در راه کسب این مدال وجود دارد. من 6 روز در هفته تمرین می‌کنم. من 4-5 ساعت تمرین می‌کنم اما ای کاش در پایان 24 سال طلا بود.»
دکیچ در مورد تبدیل شدن به یک موضوع پرطرفدار در رسانه‌های اجتماعی توضیح داد: «من هرگز انتظار نداشتم چنین سروصدایی ایجاد کنم. طبق معمول، ما به موقعیت تیراندازی خود رسیدیم و ضربه خود را زدیم. این فقط موفقیت من نیست، بلکه موفقیت ترکیه است. ما خیلی خوب برای این مسابقه آماده شدیم. کاش می‌توانستیم مدال طلا بگیریم.»
جستجو
آرشیو تاریخی