رئیس جمهور در جلسه ستاد اربعین:

کسب رضایت زائران اربعین اولویت دستگاه‌ها باشد

دکتر پزشکیان: همه دستگاه‌ها و بخش‌هایی که در برگزاری آیین پیاده‌روی اربعین حضور و مشارکت دارند، موظفند تعهداتشان را به بهترین وجه ممکن اجرا کنند و هیچ توجیهی درباره نارضایتی مردم در سیستم اداری پذیرفته نیست

رئیس جمهور تلاش برای فراهم آوردن اسباب آسایش زائران و برگزاری بدون مشکل آیین راهپیمایی اربعین را ضروری دانست و با بیان اینکه کسب رضایت زائران اربعین اولویت دستگاه‌های ذیربط است، تأکید کرد: همه دستگاه‌ها و بخش‌هایی که در برگزاری آیین پیاده‌روی اربعین حضور و مشارکت دارند، موظفند تعهداتشان را به بهترین وجه ممکن اجرا کنند و هیچ توجیهی درباره نارضایتی مردم در سیستم اداری پذیرفته نیست.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان در نشست دیروز ستاد اربعین که با حضور رؤسا و نمایندگان دستگاه‌های عضو برگزار شد، با قدردانی از اقدامات و پیش‌بینی‌‌های انجام شده‌ای که دستگاه‌های مختلف گزارش آن را در این جلسه ارائه کردند، تصریح کرد: بنده این نگرانی را داشتم که به دلیل جابه‌جایی‌های در حال انجام در قوه مجریه، مشکلاتی در تدابیر و تمهیدات لازم برای برگزاری آیین پیاده‌روی اربعین امسال رخ دهد که بحمدالله گزارش‌های ارائه شده این نگرانی را برطرف کرد. وی سپس به مسئولان دستگاه‌های مرتبط توصیه کرد: کار را به افرادی که همانند زائران با عشق و علاقه پای در این میدان ‌گذاشته و هدفشان صرفاً خدمت به زائران امام حسین(ع) و یاران شهیدش باشد، بسپارند.
رئیس جمهور در ادامه سخنانش با قدردانی از دولت عراق بابت ایجاد هماهنگی با ستاد اربعین جمهوری اسلامی ایران در راستای ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات به زائران، خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم کار در عرصه برگزاری آیین پیاده‌روی اربعین به طور کامل توسط مردم انجام شود و هر جا لازم بود بخش‌های دولتی و حاکمیتی از اقدامات مردمی حمایت و پشتیبانی به عمل آورند اما مدیریت کار باید به مردم واگذار شود.
پزشکیان در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه همه تلاش‌ها در برگزاری این آیین عظیم باید بر محور برکشیدن بیش از پیش نگاه عاشورایی و حسینی انجام شود، گفت: باید تلاش کنیم نگاه و رویکرد حاکم بر قیام امام حسین(ع) که حق‌خواهی و عدالت‌طلبی بود را هر چه بیشتر برجسته کنیم. همچنین مقرر شد ستاد، گزارش مستمر فعالیت‌های خود را برای استحضار رئیس جمهور ارسال کند.
رئیس جمهور همچنین روز گذشته در پیامی به کنگره امداد، نجات و سلامت در اربعین، این رویداد عظیم را دارای کارکردهای متنوع فرهنگی و اجتماعی و مظهر حرکت خودجوش مردمی برای حفظ و ترویج ارزش‌های والای نهضت اصلاحی آن امام همام دانست. پزشکیان در این پیام تدابیر و برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای بهره‌برداری از سرچشمه جوشان معنوی پیاده‌روی اربعین در جهت رشد و توسعه فکری و فرهنگی همه آحاد جامعه با نگاهی خردورزانه و ارائه خدمات شایسته را ضرورتی مهم در برگزاری هر چه بهتر این رویداد ملی و مذهبی دانست و گفت: از این منظر، کنگره امداد، نجات و سلامت در اربعین، گامی مؤثر، هدفمند و کارآمد برای برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی است.
جستجو
آرشیو تاریخی