سپاه پاسداران: شهید هنیه با شلیک پرتابه کوتاه برد با سرجنگی 7 کیلوگرمی ترور شده است

رسانه امریکایی بازوی ترور موساد

در هر تروری که رد پای رژیم صهیونیستی دیده می‌شود، روزنامه امریکایی نیویورک تایمز به عنوان بازوی رسانه‌ای پساترور، بلافاصله وارد عمل می‌شود

روایت نیویورک‌تایمز؛ گام تکمیلی ترور اسماعیل هنیه

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد عملیات تروریستی منجر به شهادت اسماعیل هنیه با شلیک پرتابه کوتاه‌برد با سر جنگی حدود ۷ کیلوگرمی، از خارج محدوده استقراری اقامت میهمانان صورت گرفته است. این اطلاعیه خط بطلانی است بر سناریوسازی‌ها و داستان‌پردازی‌های رسانه‌های امریکایی درباره نحوه ترور شهید هنیه. رسانه‌های امریکایی از ساعت‌های اولیه پس از ترور تلاش کردند روایت جعلی و سینمایی را از این ترور به دنیا ارائه کنند. در این روایت جعلی که نیویورک تایمز نخستین تولیدکننده آن بود و سپس از سوی دیگر رسانه‌ها تکرار و بازنشر شد؛ روی انفجار بمب در محل استقرار شهید هنیه مانور داده شد. روایت نیویورک تایمز چند هدف را دنبال می‌کرد؛ تبرئه رژیم صهیونیستی در این جنایت، ارائه یک داستان سینمایی به مخاطبان و در نهایت گمراه کردن نهادهای امنیتی و افکار عمومی ایران. اکنون با اطلاعیه جدید سپاه، این سناریوسازی و داستان‌پردازی بیش از پیش رسوا و نقش نیویورک تایمز به عنوان بازوی رسانه‌ای موساد آشکار شد.
مجازات سخت
در انتظار صهیونیست‌ها
آنچه دیروز منتشر شد، سومین اطلاعیه سپاه پاسداران پس از شهادت شهید هنیه و محافظ او بود.  این اطلاعیه روابط عمومی سپاه سه بند داشت. در بند نخست آمده است: اقدام تروریستی که منجر به شهادت دکتر اسماعیل هنیه شد، با طراحی و اجرای رژیم صهیونیستی و حمایت دولت جنایتکار امریکا انجام شده است. در بند دوم هم آمده: با توجه به تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده، این عملیات تروریستی با شلیک پرتابه کوتاه‌برد با سر جنگی حدود ۷ کیلوگرمی، همراه با انفجار شدید، از خارج محدوده استقراری اقامت میهمانان صورت گرفته است. سپاه در پایان تأکید کرد: خونخواهی شهید اسماعیل هنیه قطعی و رژیم ماجراجو و تروریست صهیونی پاسخ این جنایت را که «مجازات سخت» است، در زمان، مکان و کیفیت مقتضی، قاطعانه دریافت خواهد کرد.
 
تکذیب دروغ‌های نیویورک تایمز
اهمیت اطلاعیه سوم سپاه پاسداران در آن است که با ارائه اطلاعات دقیق که براساس بررسی‌های کارشناسی و امنیتی به دست آمده، ادعاهای روزنامه نیویورک تایمز را رد می‌کند. زیرا این رسانه امریکایی با داستان‌پردازی‌هایی مانند شهادت هنیه با بمب، یا وجود عامل انسانی تلاش کرد نه تنها افکار عمومی، بلکه روایت دقیق از این ترور را نیز مشوش و مخدوش کند. به همین دلیل، پیش از صدور اطلاعیه روز گذشته سپاه، دیروز یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «تسنیم» با ارائه توضیحاتی، گزارش این روزنامه امریکایی را «سرشار از دروغ و در امتداد عملیات روانی صهیونیست‌ها» برشمرد که «ارزش خبری و اطلاع‌رسانی ندارد.»
این منبع آگاه، با اشاره به نویسنده این گزارش‌ها در نیویورک تایمز یعنی رونن برگمن که از نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی است، اضافه کرد: همین هویت نویسندگان گزارش نشان می‌دهد تا چه ‌اندازه باید نسبت به آن بی‌اعتنا بود.
وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی خط قرمز مهمی را رد کرده و ترور وحشیانه و بزدلانه‌ای را مرتکب شده است که جزئیات کامل آن در دست بررسی است، ادامه داد: اما بلافاصله مهره‌های امنیتی خود در رسانه‌ها را هم سرخط کرده است تا از طریق انتشار جزئیات دروغ، مردم و صاحب‌نظران را سردرگم و اقدام تروریستی خود را نیز تکمیل کند.
این منبع آگاه با بیان اینکه برخی از بدیهی‌ترین جزئیات این ترور، مانند پیکر شهید و محل حادثه، کاملاً نشان می‌دهد که ناشی از انفجار بمب کار گذاشته‌ شده در محل اقامت نبوده است، اظهار کرد: آخرین یافته‌های بررسی‌ها نشان می‌دهد پرتابه‌ای از بیرون، به‌وسیله پهپاد یا حامل دیگری به داخل ساختمان نفوذ داده شده و انفجاری را تولید کرده است، بنابراین در این ترور نه از عامل انسانی و کاشت بمب، بلکه از فناوری‌های جدید تروریستی استفاده شده است.
این منبع آگاه با بیان اینکه بخش‌های دیگر گزارش نیویورک تایمز که از تشکیل جلسه ساعت 7 صبح در محضر مقام معظم رهبری سخن می‌گوید هم کاملاً کذب است، تأکید کرد: این یک تاکتیک قدیمی و کهنه رسانه‌ای است که به مخاطب اطلاعات خیلی جزئی مانند زمان و مکان و... ارائه می‌شود تا مخاطب اینچنین تصور کند که این مجموعه قابل توجه از جزئیات، قاعدتاً باید حاکی از اشراف نویسندگان باشد، حال آنکه اساساً دروغ است.
 
سابقه نیویورک تایمز
در وارونه‌نمایی ترور
واقعیت این است در هر تروری که رد پای رژیم صهیونیستی دیده می‌شود، روزنامه امریکایی نیویورک تایمز به عنوان بازوی رسانه‌ای پساترور، بلافاصله وارد عمل می‌شود. این اتفاقی است که در ترور شهید فخری‌زاده هم رخ داد. نکته اینجاست که این روزنامه امریکایی هیچ گاه این ترورها را از جنبه‌های اخلاقی، انسانی یا سیاسی بررسی نمی‌کند. بلکه همواره سعی دارد با ارائه جزئیات تأیید نشده فنی و نظامی، ضمن انحراف موضوع از مسأله تروریسم، شکلی حماسی به این قتل‌های فجیع و سیاسی رژیم صهیونیستی بدهد. کما اینکه در ترور شهید فخری‌زاده، نیویورک تایمز تنها روی برجسته‌سازی پیچیدگی‌ها، ابزارها و مقدمات فنی ترور متمرکز شده بود تا به نوعی به عاملان و آمران آن دست مریزاد بگوید. در این حالت مطلقاً جان انسان‌ها و شیوه نامشروع ترور برای آنان هیچ اهمیتی ندارد. این رویکردی است که در حادثه ترور شهید هنیه نیز به کار برده شد که با واکنش منفی مخاطبان و صاحب‌نظران مشخص شد این روزنامه امریکایی حتی در این شیوه از تبلیغات نظامی نیز ناکام مانده است.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی