روی خط المپیک

تسلیت کاروان ایران
 برای شهادت اسماعیل هنیه
کاروان ورزشی ایران شهادت اسماعیل هنیه رهبر برجسته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را تسلیت گفت.
«در متن پیام تسلیت آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران، شهادت شیخ اسماعیل هنیه، رهبر برجسته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را به مقام معظم رهبری، عموم مردم فلسطین، مردم لبنان و تمامی آزادگان جهان بخصوص محور مقاومت تسلیت عرض می‌نماید.
این جنایت هولناک که دست‌های پلید تروریسم آن را رقم زده است، بار دیگر چهره کریه استکبار جهانی و ایادی منطقه‌ای آن را برملا ساخت.
شهادت این مجاهد نستوه، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای ملت مظلوم فلسطین و تمامی آزادی‌خواهان جهان است.
کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکومیت قاطع این اقدام تروریستی، از خداوند متعال برای آن شهید والامقام علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نماید. ما بر این باوریم که شهادت این سردار شجاع، انگیزه‌ای مضاعف برای ادامه راه مقاومت و آزادی قدس شریف خواهد بود.»


قدردانی هاشمی از نوروزی
 در دفاع از مردم غزه
وزیر ورزش و جوانان دیروز در تماس تلفنی با زینب نوروزی عضو تیم ملی قایقرانی، از این بانوی ورزشکار به دلیل در دست گرفتن پرچم مشترک جمهوری اسلامی و فلسطین قدردانی کرد. در این ارتباط تلفنی، کیومرث هاشمی این حرکت نوروزی را دلی توصیف کرده و آن را تحسین کرد. قرار است در بازگشت نوروزی به ایران، از این ورزشکار تقدیر صورت گیرد. زینب سه‌شنبه بعد از مسابقه روئینگ دونفره با در دست گرفتن پرچم فلسطین حمایتش از مردم مظلوم غزه را نشان داد.


تقدیر ستاد کل نیروهای مسلح
از گوش شکسته‌ها
جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح دیروز با حضور در کمپ تیم ملی از ‌المپین‌های کشتی آزاد و فرنگی پیش از اعزام به پاریس تقدیر کرد. امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ ابوالفضل شکاری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی، سردار یوسف مولایی معاون آموزش و امیرجمشید فولادی رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی ستاد کل نیروهای مسلح به فدراسیون کشتی رفتند و بعد از جلسه‌ای یک‌ساعته با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون از اماکن کشتی کشور از جمله ساختمان‌های ورزشی، فرهنگی، اداری فدراسیون و کمپ تیم‌های ملی کشتی بازدید کردند. امیر نصیرزاده و همراهان پس از این بازدید در مراسم بدرقه تیم‌های ملی کشتی حضور یافته و با المپین‌های اعزامی به المپیک پاریس دیدار و گفت‌وگو کردند.


قضاوت اولین داور تیراندازی ایران
هانیه خندان اولین داور بین‌المللی تیرانداز ایرانی است که در المپیک قضاوت می‌کند. او که حضور در المپیک برایش بزرگترین افتخار است، می‌گوید: «همیشه داوران اروپایی در رقابت‌ها بیشتر بودند، اما در این المپیک 13 داور از آسیا حضور دارند که رکورد خیلی خوبی بود. برای من هم افتخار بزرگی است که از آسیا و به عنوان اولین داور زن ایرانی برای اولین بار در المپیک قضاوت کردم.»
 

بی‌تفاوتی عجیب IOC
به اعتراضات‌ حضور اسرائیل
کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد از مداخله در اختلافات بین کمیته‌های المپیک اسرائیل و فلسطین خودداری می‌کند. مارک آدامز، سخنگوی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت این سازمان در درگیری بین کمیته‌های ملی المپیک اسرائیل و فلسطین مداخله نمی‌کند. این در حالی است که اعتراضات زیادی نسبت به حضور ورزشکاران رژیم صهیونیستی در المپیک و نقض آتش‌بس آنها شده است اما  IOC در اقدامی عجیب نسبت به این موضوع بی‌توجه است. به گزارش سایت
sportrbc، آدامز گفت: «۲۰ تا ۳۰ جنگ در جهان در جریان است، بسته به اینکه به چه کسی گوش می‌دهید اگر ما به همه شکایات تیم‌ها گوش دهیم، هیچ‌کس در المپیک پاریس شرکت نمی‌کرد.» هفته گذشته، کمیته ملی المپیک فلسطین نامه‌ای به توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک نوشت و از او خواست ورزشکاران اسرائیلی را از شرکت در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس منع کند. طرف فلسطینی معتقد است که اقدامات نظامی اسرائیل در نوار غزه نقض آتش‌بس المپیک است. در این نامه آمده است:‌ «ورزشکاران فلسطینی، به‌ویژه ورزشکاران غزه، از عبور و مرور امن محروم هستند و به دلیل جنگ آسیب زیادی دیده‌اند. تقریباً ۴۰۰ ورزشکار فلسطینی جان باخته‌اند و تخریب اماکن ورزشی وضعیت اسفناک ورزشکارانی را که در حال حاضر تحت محدودیت‌های شدید قرار دارند، تشدید می‌کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی