شروع کار فلیک در بارسلونا

سرمربی آلمانی در اندیشه تقلید از پپ

بامداد چهارشنبه اولین مسابقه هانس دیتر فلیک آلمانی به عنوان سرمربی بارسلونا در امریکا مقابل منچسترسیتی پپ گواردیولا برگزار شد و در این رقابت تدارکاتی، بارسلونا پس از تساوی ۲-۲ در وقت‌های قانونی مقابل قهرمان انگلیس در ضربات پنالتی به پیروزی رسید. انتشار تصاویری از برخورد گرم فلیک و گواردیولا و خوش و بش این دو سرمربی سابق بایرن مونیخ، با استقبال هواداران بارسلونا در فضای مجازی مواجه شد و پس از پایان بازی، فلیک در مصاحبه خود هواداران بارسلونا را به آینده این تیم با حضور او امیدوار کرد.
سرمربی آلمانی در خصوص سبک بازی مدنظر خود در بلوگرانا گفت: «پپ گواردیولا 8 سال اینجا بوده و می‌خواهم تیمم با همان فلسفه او بازی کند. ایده اصلی همان است؛ هرچند تفاوت‌های جزئی دارد. مقابل یک تیم بزرگ خیلی خوب بودیم. مثل یک تیم کنار هم دفاع و حمله کردیم و این همان چیزی است که می‌خواهیم. برای هم جنگیدیم. شاید در نیمه اول کمی عقب بازی کردیم. برنامه ما این است که جلوتر بازی کنیم. باید مالکیت بیشتری داشته باشیم. فراموش نکنید مقابل منچسترسیتی بازی می‌کردیم. فکر نمی‌کردم بتوانیم اینقدر بالا دفاع کنیم اما موفق شدیم. این بازی، فوق‌العاده‌ بود.»
تغییر سیستم بارسلونا زیر نظر فلیک، در همان مسابقه اول او قابل مشاهده بود. او به مانند دوران حضور خود در بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان، از سیستم ۱-۳-۲-۴ با حضور دو هافبک تدافعی استفاده کرد و آرایش مورد علاقه ژاوی یعنی ۳-۳-۴ را تغییر داد. انتظار می‌رود فشار بالای پرس و تأکید بیشتر روی بازی درگیرانه و فیزیکی، از تغییرات محسوس سبک بازی بارسلونا زیر نظر فلیک باشد؛ هر چند برای قضاوت سرمربی آلمانی، باید تا شروع رقابت‌های اصلی فصل صبر کنیم. بارسلونا در ادامه تور پیش‌فصل خود، بامداد یکشنبه در ال‌کلاسیکو به مصاف رئال مادرید خواهد رفت.
جستجو
آرشیو تاریخی