تقابل دو ستاره بارسلونا در قامت سرمربی

فرانسه-آرژانتین؛ جنجالی‌ترین مسابقه المپیک ۲۰۲۴

روز سه‌شنبه دور سوم و پایانی مرحله گروهی فوتبال مردان المپیک ۲۰۲۴ در هشت ورزشگاه محل برگزاری مسابقات فوتبال برگزار شد و هشت تیم حاضر در مرحله حذفی، معرفی شدند. در سه مسابقه ابتدایی، امریکا و مراکش، اسپانیا و ژاپن و پاراگوئه و مصر به مصاف هم می‌روند اما جذاب‌ترین رقابت، ساعت ۲۲:۳۰ بین دو تیم مدعی آرژانتین و فرانسه میزبان در شهر بوردو برگزار خواهد شد. شاگردان تیری آنری در تیم فرانسه، با سه برد، هفت گل‌زده و بدون گل‌خورده عملکرد فوق‌العاده‌ای در مرحله گروهی داشتند و با تکیه بر حمایت هواداران، خود را به عنوان شانس اصلی کسب مدال طلا در این دوره از رقابت‌ها مطرح کرده‌اند. مثلث طلایی خط حمله این تیم متشکل از مایکل اولیسه، ژان فیلیپ ماتتا و کاپیتان این تیم الکساندر لاکازت در رقابت‌های گروهی درخشید و حالا هواداران فرانسوی، در انتظار تداوم این درخشش در مرحله حذفی رقابت‌ها نیز هستند.
کمتر کسی فکرش را می‌کرد حریف فرانسه در اولین مسابقه دور حذفی، آرژانتینی‌ها باشند. آلبی‌سلسته پس از شکست در رقابت جنجالی با مراکش، با پیروزی برابر عراق و اوکراین به رقابت‌ها بازگشت اما در نهایت، پایین‌تر از مراکش و به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شد. تیم خاویر ماسکرانو، صعود خود را مدیون درخشش هافبک ۲۳ ساله خود تیاگو آلمادا است که به تازگی راهی بوتافوگو در لیگ برزیل شده است.
بی‌شک تقابل دو ستاره سال‌های نه‌چندان دور بارسلونا یعنی خاویر ماسکرانو و تیری آنری در قامت سرمربی، از جذابیت‌های اصلی این مسابقه است اما آنچه این دیدار را جنجالی می‌کند، حواشی مربوط به شعارهای نژادپرستانه انزو فرناندز در خصوص بازیکنان تیم فرانسه، پس از قهرمانی تیم بزرگسالان آرژانتین در کوپاامریکا است. رابطه خصمانه این دو تیم از زمان برگزاری فینال تاریخی جام جهانی ۲۰۲۲ در لوسیل آغاز شده و حالا پس از انتشار ویدیوی سرود جنجالی انزو فرناندز، به اوج خود رسیده است. حتی برخی از بازیکنان و هواداران آرژانتین، رد شدن گل تساوی خود در رقابت ابتدای جام با مراکش را نتیجه تلاش فرانسوی‌ها برای جلوگیری از موفقیت آرژانتین می‌دانند و روز جمعه، باید شاهد رقابتی درگیرانه و جنجالی، چه داخل زمین و چه روی سکوها باشیم.
برنده این رقابت در مرحله نیمه‌نهایی، به مصاف پیروز جدال دو تیم شگفتی‌ساز پاراگوئه و مصر خواهد رفت. فرانسوی‌ها در ۱۳ حضور خود در رقابت‌های فوتبال المپیک، سابقه قهرمانی در سال ۱۹۸۴ را دارند و آرژانتینی‌ها در ۱۱ تجربه خود، به مدال طلا در المپیک ۲۰۰۴ آتن و ۲۰۰۸ پکن رسیده‌اند؛ دو دوره‌ای که سرمربی فعلی تیم یعنی ماسکرانو به عنوان بازیکن در ترکیب آرژانتینی‌ها حضور داشت.
جستجو
آرشیو تاریخی