نوبت به دونده‌ها رسید

دختر باد در خط استارت

7 روز بعد از افتتاح رسمی بازی‌های المپیک، فرزانه فصیحی روی خط استارت قرار می‌گیرد.
 دوومیدانی ایران از جمع 6 دوومیدانی‌کار شانس از رنکینگ تنها دو سهمیه ماده 100 متر را گرفت.  دو سهمیه برای ماده 100 متر. آن هم توسط فرزانه فصیحی و حسن تفتیان.
دو دونده‌ای که به ترتیب برای دومین و سومین بار المپیک را تجربه می‌کنند.
 فرزانه که برای المپیک 2020 سهمیه‌اش را با یونیور سولیدالیتی گرفت و بعداز 52 سال اولین زن دونده سرعتی ایرانی در المپیک بود، این بار همه تلاشش را کرد تا سهمیه را خودش بگیرد و گرفت. سهمیه المپیک او بعد از قهرمانی داخل سالن آسیای تهران، قطعی شد.
طبق برنامه همیشگی‌اش او برای آمادگی بیشتر به صربستان رفت تا زیر نظر مربی صربستانی‌اش تمرین کند و البته برای محک هم از حضور در تورهای اروپایی غافل نشد. فرزانه البته امسال اتفاق خوب دیگری برایش رقم خورد وقتی نفر اول 100 متر رنکینگ آسیا شد. اتفاقی که خودش آن را به فال نیک گرفت. آن هم در سال المپیک. فرزانه فصیحی جمعه وارد دهکده بازی‌ها شد. او در مراسم افتتاحیه شرکت کرد. او که در المپیک توکیو پنجاهم شد، می‌خواهد در پاریس نتیجه بهتری بگیرد. دونده 100 متر المپیکی اما ظاهراً بدشانسی آورده و با عود دیسک کمرش 5 روز با تجویز پزشک دهکده استراحت مطلق داشت تا پروسه درمانش کامل شود. او دو، سه روزی است که با تکمیل درمانش می‌تواند بدون درد راه برود. او فردا ظهر در دورمقدماتی مسابقه دارد. هرچند هنوز دسته و رقبایش مشخص نیستند و امشب معلوم می‌شود در چه دسته‌ای باید بدود. فرزانه با همه سختی که کشید اما نگرانی بابت مسابقه دور مقدماتی ندارد. او می‌گوید: «من برای رسیدن به رویاهایم سختی زیادی کشیدم. اما همه تلاشم این است که با قدرت در المپیک بدوم و به همین خاطر اینجا هستم و هیچ بهانه‌ای ندارم و نگران هم نیستم. من قول می‌دهم به عشق تک تک مردم، حامیان همیشگی‌ام، همه تلاشم را بکنم.»

جستجو
آرشیو تاریخی