روی خط پاریس

بازدید سجادی از روئینگی‌ها
نصرالله سجادی مشاور رئیس کمیته ملی المپیک از تمرینات تیم قایقرانی روئینگ در پاریس بازدید کرد.
نصرالله سجادی مشاور رئیس کمیته ملی المپیک و عضو کادر سرپرسی کاروان ایران در المپیک پاریس، به تمرینات تیم قایقرانی روئینگ قبل از شروع  مسابقات سر زد. تیم ملی قایقرانی روئینگ ایران از ۳۱ تیر تمریناتش را در استادیوم دریایی ورس سور مارنه در فاصله ۴۰کیلومتری دهکده بازی‌ها شروع کرده است.  فاطمه مجلل در قایق تک‌نفره، مهسا جاور و زینب نوروزی در قایق دونفره سنگین‌وزن  ملی‌پوشان روئینگ ایران در این دوره  المپیک هستند. در این بازدید که با حضور علیرضا سهرابیان عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون قایقرانی انجام شد، مشاور رئیس کمیته ملی المپیک در جریان برنامه‌ها و تمرینات ورزشکاران روئینگ قرار گرفت و برای نمایندگان کشورمان در این رقابت‌ها آرزوی موفقیت کرد.


خسروی‌وفا: پاداش مدال‌آوران به حساب‌شان واریز می‌شود
محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک با گروه سوم به پاریس رسید. او با ورود به فرودگاه شارل دوگل پاریس از واریز به‌روز پاداش مدال‌آوران می‌گوید: «ورزشکاران ما برای رقابت و نشاط اینجا حضوردارند اما پاداش مدال‌آوران به صورت ریالی به حساب‌شان همان روز واریز می‌شود. پاداش مدال طلای کمیته ملی المپیک 10 میلیارد تومان و وزارت ورزش هم 8میلیارد تومان پرداخت می‌شود.» او امیدوار است ورزشکاران مزد زحمات‌شان را در المپیک بگیرند: «کاروان خادم‌الرضا(ع) با شعار «صلح برای کودکان» راهی المپیک پاریس شده و همه ورزشکاران آماده رقابت هستند. ورزشکاران ایرانی در المپیک پاریس با قدرت به کارشان ادامه می‌دهند و امیدوارم حاصل زحمات ورزشکاران و رؤسای فدراسیون‌های اینجا دیده شود.» به گفته خسروی‌وفا بازی‌های المپیک دور از تبعیض باشد: «رشته‌های اصلی ما در روزهای آخر المپیک رقابت‌ می‌کنند و امیدوارم که همه با آرامش کنار هم فضای شاد و دوستی را ایجاد کنیم که به دور از جنگ و تبعیض باشد. نمایندگان ایران به عنوان یک کشور امن در پاریس میزبان بازی‌های المپیک حضور دارند.»
 

آلکاراز: در المپیک فقط به حرف نادال گوش می‌کنم
پدیده ۲۱ ساله تنیس اسپانیا شاید فاتح رقابت‌های اوپن فرانسه و قهرمان ویمبلدون باشد، اما وقتی حرف از اسطوره تنیس اسپانیا باشد، به خوبی حد و حدود خود را می‌داند! کارلوس آلکاراز و رافائل نادال در المپیک پاریس زوج جذاب تیم دونفره اسپانیا را تشکیل می‌دهند، رویدادی که آخرین حضور نادال در بازی‌های تابستانی خواهد بود. اسطوره ۳۸ ساله تنیس اسپانیا تاکنون ۲ طلای المپیک را به دست آورده است. او ابتدا در المپیک ۲۰۰۸ پکن طلا گرفت و در ادامه هشت سال بعد، با هم‌تیمی‌اش یعنی مارک لوپز در المپیک ریو، مدال طلا را بر گردن آویخت و به تنها تنیسور تاریخ المپیک بدل شد که در هر ۲ قالب(انفرادی و دونفره) به طلا دست می‌یابد و حالا «پادشاه رُس» به نظر برای حسن ختام دوران حرفه‌ای‌اش در «رولند گاروس»، زمینی که ۱۴ قهرمانی از ۲۲ گرنداسلم خود را در آن فتح کرده، مصمم است. او حتی برای تمرکز بر رقابت‌های اوپن فرانسه و همچنین المپیک پاریس، از خیر حضور در ویمبلدون تابستان امسال هم گذشت. آلکاراز در گفت‌وگو با ای‌بی‌سی‌اسپورتس، درباره هم‌تیمی‌ شدن با نادال در المپیک اذعان کرد که به‌رغم جایگاه به عنوان ستاره‌ای نوظهور، مقابل اسطوره اسپانیا زیاد اظهارنظر نخواهد کرد و فرمان را به دست او خواهد سپرد. پدیده تنیس اسپانیا افزود: مضطرب نیستم. مشخصاً او میدان‌دیده است و می‌داند بازی در المپیک چه حس‌وحالی دارد. من تازه‌وارد و صفر کیلومتر هستم و بنابراین باید دهانم را ببندم و فقط به حرف‌های او گوش کنم! آلکاراز که مرد شماره سه تنیس جهان است، نخستین حضورش در المپیک را تجربه خواهد کرد. او اوایل ماه با تأیید هم‌تیمی‌ شدن با نادال گفت که افتخارآفرینی در هر ۲ ماده(انفرادی و دونفره) را هدف گرفته و هم‌تیمی شدن با اسطوره اسپانیا را «رؤیایی» توصیف کرد. بازی‌های المپیک ۵ تا ۲۱مرداد برگزار می‌شود.


تدابیر امنیتی فرانسوی‌ها
تدابیر مسئولان برگزاری المپیک به دلیل مسائل امنیتی برای تردد ورزشکاران و گردشگران نارضایتی شدید مردم فرانسه را به دنبال داشته است. یکی از این تدابیر، تعبیه حفاظی میان پیاده روها و خیابان‌ها است تا از ورود افراد به داخل خیابان جلوگیری شود اما این اقدام موجب کاهش فضای پیاده‌روها شده است. رستوران‌ها و کافه‌هایی میزهای پذیرایی خود را در پیاده‌رو قرار داده‌اند که این حفاظ‌ها فضای پیاده‌روها را محدود کرده و در نتیجه، خدمات و به تبع آن درآمد چنین مشاغلی به شدت کاهش پیدا کرده است. یکی از رستوران‌داران در این باره می گوید: «محل عبور عابران تنگ است و چطور می‌توانیم به مردم خدمات ارائه دهیم؟ ما شرمنده هستیم که نمی‌توانیم به مردم سرویس ارائه کنیم.» فرد دیگری می‌گوید: «پیاده‌روها مانند قفس شده است. نمی‌فهمم چه کسی این چیزها را تعبیه کرده است. آیا آنها بازی‌های المپیک را با کسبه می‌خواهند یا بدون کسبه؟»

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفده
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفده - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳