صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و هفده - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و هفده - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲۱

رضایت قایقرانان آب‌های آرام از اردوی ایتالیا

تمرین در شرایط استاندارد

فائزه زمانی
خبرنگار


قایقرانان المپیکی آب‌های آرام این روزها در ایتالیا اردو زده‌اند. علی آقا میرزایی در کایاک 1000متر و محمد نبی رضایی در کانو 1000متر، قایقرانان آب‌های آرام در پاریس هستند که 17 مرداد قایق خود را به آب می‌اندازند.
 ملی‌پوشان که تا همین چندروز پیش در شهرهای‌شان تمرین می‌کردند، یک هفته‌ای است که در ایتالیا اردو زده‌اند تا کنار المپین‌های ایتالیایی تمرین کنند و در این روزهای آخر آمادگی بیشتری برای حضور در پاریس پیدا کنند.
فدراسیون قایقرانی از مدت‌ها پیش در تلاش بود تا یک ماه قبل و همزمان با اردوی روئینگی‌ها در روسیه، قایقرانان آب‌های آرام هم آنجا اردو بزنند، اما به‌خاطر نبود رقیب تمرینی در کازان، این اردو لغو شد تا علی آقا میرزایی و محمد نبی رضایی در ایران تمرینات‌شان را دنبال کنند. بعد از این ماجرا فدراسیون دنبال تدارک اردوی ایتالیا بود اما از آنجایی که ویزای ملی‌پوشان دیر صادر شد، دو المپیکی آب‌های آرام زمان را برای حضور در اردوی برون مرزی از دست دادند و تازه یک هفته پیش و در روزهای منتهی به شروع المپیک راهی اردوی برون مرزی شدند. ملی‌پوشان حالا این روزها در ایتالیا و پیستی که آب و هوایی شبیه به پاریس دارد تمرین می‌کنند. طبق شنیده‌ها قایقرانان قایقی‌هایی را که قرار است با آن در المپیک رقابت کنند، در اردوی ایتالیا تحویل گرفته و با همان‌ها تمرین می‌کنند تا هرچه بیشتر به شرایط مسابقه نزدیک شوند. هرچند به نظر می‌رسد برای این اردو کمی دیر باشد اما به گفته خود ملی‌پوشان و مربیان‌شان جای شکرش باقی است که حتی روزهای مانده به شروع المپیک، حضور در این اردو فراهم شده تا در شرایط بهتری تمرین کنند.
از آنجایی که رقابت المپین‌های آب‌های آرام 17 مرداد شروع می‌شود، به‌خاطر نزدیکی ایتالیا به فرانسه، ملی‌پوشان تا روزهای آخر در ایتالیا تمرین خواهند کرد و از همان جا راهی پاریس می‌شوند تا مأموریت خود را به سرانجام برسانند.

جستجو
آرشیو تاریخی