می‌خواهیم فاصله را با دنیا کم کنیم

صدقی: هاکی روی یخ مشکل زیر ساخت

 کاوه صدقی رئیس انجمن هاکی روی یخ فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی، معتقد است ایران آینده روشنی دارد. او می‌گوید: «هاکی روی یخ ایران آینده روشنی دارد. تا اینجای کار دختران هاکی 11 تیم آسیایی را شکست داده‌اند و امسال هم با همه توان در بازی‌های زمستانی آسیایی هاربین چین با رقبای سختی مثل ژاپن، چین و قزاقستان مبارزه می‌کنند.»
صدقی حضور مربیان خارجی را بابت توسعه مهارت‌های فردی می‌داند: «از اول کار سعی داشتیم کنار تکنیک و تاکتیک، فرهنگ ورزش هاکی روی یخ را به داخل ایران بیاوریم به همین خاطر سال قبل دو مربی فنلاندی و امسال هم دو مربی روس برای توسعه مهارت‌های فردی بازیکنان و مربیان به ایران دعوت کردیم.»
به نظر صدقی انجمن هاکی روی یخ ایران بودجه مستقلی ندارد: «مشکل اصلی هاکی روی یخ زیر ساخت است و ما امیدواریم در دولت جدید زمین‌های یخ بیشتری با اجرای طرح آمایش سرزمینی در کشور داشته باشیم. نبود زیر ساخت برای توسعه این ورزش و استعدادیابی نیاز اول هاکی روی یخ است که امیدواریم وزیر آینده این موضوع را مورد توجه قرار دهد.»
کم کردن فاصله هاکی روی یخ ایران با دنیا از اهداف او است: «بیش از 115 سال از تأسیس فدراسیون جهانی هاکی روی یخ می‌گذرد و ما از فاصله جدی ایران با کشورهای دیگر خبر داریم، چرا که با تأخیر این ورزش را شروع کردیم اما هر روز به دنبال کاهش این فاصله هستیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی