بندبازی زنوزی با ستاره‌های گرانقیمت

تراکتور کهکشانی لبه تیغ

عملکرد تراکتورسازی تبریز در فصل نقل و انتقالات لیگ بیست و چهارم نشان می‌دهد مدیران این باشگاه پرهوادار علی رغم تهدید به کناره‌گیری چند هفته قبل، عزم خود را برای کسب موفقیت در لیگ پیش رو جزم کرده‌اند و با سرمایه‌گذاری باورنکردنی به دنبال قرار گرفتن در جمع مدعیان عنوان قهرمانی هستند تا طلسم ناکامی‌های خود را به این ترتیب پایان دهند.
زنوزی با صید بازیکنان دانه درشت لیگ، مارکت نقل و انتقالات را تحت تأثیر خریدهای خود قرار داد تا جایی که همه درباره خریدهای نجومی و پر سر و صدای این تیم حرف می‌زدند، اما مالک تراکتور بدون توجه به واکنش‌ منتقدان با خیالی آسوده مشغول متقاعد کردن بازیکنان داخلی و خارجی مدنظر کادرفنی تیمش است تا آنها را استخدام کند تا تیمش به عنوان تیم کهکشانی شناخته شود.
اما پرسش بزرگی که در مقطع کنونی برای افکارعمومی مطرح شده، اینست که با وجود این سرمایه‌گذاری خیره‌کننده و جذب بازیکنان گران قیمت آیا تی تی‌ها قادر به کسب موفقیت در پایان رقابت‌های لیگ برتر هستند یا اینکه دوباره شاهد از بین رفتن رؤیایی قهرمانی و تداوم حسرت پرشورها در فوتبال ایران خواهیم بود.
از طرفی ابهام در خصوص موفقیت یا عدم موفقیت دراگان اسکوچیچ و کادرفنی در تیم تراکتور به شکل جدی وجود دارد، منتقدان با اشاره به اتفاقاتی که در دوره حضور اسکوچیچ در کادرفنی تیم ملی بین او و بازیکنان بزرگ تیم ملی رخ داد و باعث تنش‌های فراوان شد معتقدند ممکن است با حضور دانه درشت‌ها در ترکیب تراکتور از همان جنس تنش‌ها میان سرمربی و بازیکنان رخ دهد.
فارغ از این نگرانی‌ها برخی معتقدند ماجرای ریخت و پاش‌های زنوزی در آینده‌ای نزدیک می‌تواند حکم تیغ دولبه برای تراکتور داشته باشد، چون ممکن است با ورود دستگاه‌های نظارتی اتفاقی که فصل گذشته این فصل با کیفیتی متفاوت برای تراکتور رقم بخورد تا این تیم با چالشی بزرگ روبه‌رو شود.

 

دستیار جدید اسکوچیچ از امارات آمد
دراگان اسکوچیچ پس از قبول هدایت تراکتور به دنبال تقویت کادر فنی تیمش بود و قصد داشت افرادی که تجربه کار یا نسبت به آنها آشنایی بیشتری دارد را همراه خودش داشته باشد. پس از درخواست سرمربی تیم و مذاکره سعید مظفری‌زاده سرپرست مدیرعاملی باشگاه، آنتونیو روکاوینا به عنوان دستیار اسکوچیچ به کادرفنی تراکتور اضافه شد. این مربی 39 ساله اهل کرواسی، سابقه فعالیت در تیم‌های الجزیره، دیبا الفجیره و الوحده در امارات و رییکا در کرواسی را دارد.

 

ستاره ملی‌پوش عراق در تراکتور
پس از مذاکره سعید مظفری‌زاده، سرپرست مدیرعاملی باشگاه، مهند علی، مهاجم ۲۴ ساله تیم ملی عراق با عقد قرارداد رسمی به تراکتور پیوست.
مهند علی سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های الشرطه و الکهربا در لیگ عراق، الدحیل و السیلیه در لیگ قطر، پورتیموننزه در لیگ پرتغال و آریس سالونیک در لیگ یونان را در کارنامه دارد.
مهند علی به عنوان پدیده فوتبال عراق خیلی زود لژیونر شد و توانست در لیگ پرتغال، قطر و یونان بازی کند. او بار دیگر به دوران اوج خود بازگشته؛ به طوری که فصل گذشته ۱۶ گل در لیگ برتر عراق به ثمر رساند و پای ثابت اردوهای تیم ملی کشورش هم بود. مهند علی در جام ملت‌های آسیا و مقدماتی جام جهانی حضور داشت و این‌بار فوتبال ایران و باشگاه پرطرفدار تراکتور را در ادامه مسیر حرفه‌ای خود انتخاب کرده است.
این مهاجم در ۴۸ بازی ملی نیز آمار ۲۰ گل زده از خود برجای گذاشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی