برخورد جدی فدراسیون والیبال با غایبان تیم ملی

کدام ملی‌پوش احضار می‌شود؟

مهری رنجبر/ فدراسیون والیبال، بعد از ناکامی تیم ملی در لیگ ملت‌ها، بازیکنانی را که بی‌دلیل قید تیم ملی را زدند، به کمیته انضباطی احضار می‌کند. در حالی که میلاد تقوی رئیس جدید فدراسیون والیبال برای موفقیت تیم ملی در لیگ ملت‌ها چیزی کم نگذاشت و حتی برای شارژ روحیه و بالا بردن انگیزه ملی‌پوشان قول پاداش بزرگ علاوه بر بخشیدن 10 درصد حق فدراسیون از قرارداد بازیکنان را داد، اما یکسری از ملی‌پوشان قید حضور در اردو و تیم را زدند. ناکامی تیم ملی باعث شد تا فدراسیون با آنهایی که به تیم ملی پشت کردند، برخورد کند. رئیس فدراسیون حتی وساطت مصطفی کارخانه را قبول نکرد و در نامه‌ای به 5 ملی‌پوشی که قید تیم ملی را زدند، از آنها خواست مستنداتشان را برای غیبت در اردو تا شنبه بدهند. میلاد تقوی رئیس فدراسیون وساطت بعضی پیشکسوتان را تأیید می‌کند: «بعضی از دوستان واسطه شدند که از این قضیه بگذریم، اما من اعتقاد دارم باید برای گرفتن حق مردم به همان نسبت که برای پاداش به بازیکنان زحمتکش جدی هستیم، در برخورد با متخلفان هم باید جدی باشیم. به نظرم آنهایی که بدون دلیل برای تیم ملی و مردم والیبال بازی نکردند، نباید برای خودشان هم بازی کنند.»
 با این حساب اگر مستندات غایبان در اردو قابل قبول باشد که هیچ، وگرنه بازیکنانی که بدون دلیل به تیم ملی پشت کرده‌اند به کمیته انضباطی احضار می‌شوند. حالا که چند روزی از این مهلت گذشته، همه مستندات 5 بازیکن غایب به فدراسیون رسیده و در حال بررسی آنها هستند. رئیس فدراسیون والیبال با تأیید این خبر می‌گوید: «همه مستندات بازیکنان رسیده و در حال بررسی آنها هستیم و فکرمی کنم در هفته آینده بررسی‌ها کامل شود تا تصمیم را درباره بازیکن خاطی بگیریم. به نظرم حداقل یک نفر که مستندات قانع کننده نداده به کمیته انضباطی احضار می‌شود.»
تقوی نیامدن امیر غفور و سید محمد موسوی به اردو را جدای از این موضوع می‌داند: «غفور با دعوت به اردو زمانی که بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال بود، عذرخواهی کرد و گفته بود دو سالی است از تیم خداحافظی کرده است. در واقع اصلاً ما سید محمد موسوی و امیر غفور را دعوت نکردیم و اسم آنها در لیست اولیه برای لیگ ملت‌ها هم رد نشده بود. چرا که نگاه ما میدان دادن به نسل جدید بود. میلاد عبادی‌پور تنها بازیکنی بود که از نسل قدیم دعوت شد.»

جستجو
آرشیو تاریخی