درویش از رقبا عقب ماند؟

​ سوت و کور مثل پنجره پرسپولیس

در حالی که سایر رقبای پرسپولیس این روز‌ها حضوری پررنگ در بازار نقل و انتقالات دارند، پرسپولیس هنوز نتوانسته خرید جدیدی داشته باشد.
 با به پایان رسیدن تعطیلات رسمی به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی، اکنون تیم‌ها مجدداً پرقدرت وارد بازار نقل و انتقالات شدند تا ترکیب خود را برای حضور در لیگ بیست و چهارم قوی‌تر کنند؛ دراین بین مدعیان تا امروز چند انتقال بزرگ داشته یا به اصطلاح خودشان بمب ترکانده‌اند، اما پرسپولیس هنوز موفق به جذب بازیکن نشده و این موضوع در کنار جدایی چند بازیکن کلیدی فصل گذشته باعث نگرانی هواداران این تیم شده است.
 عملکرد رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات باعث شده تا هواداران این تیم بشدت نسبت به او انتقاد داشته باشند. پرسپولیس تا به حال 4 بازیکن تأثیرگذار فصل گذشته خود (علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی ترابی و علی نعمتی) را به صورت قطعی از دست داده و همین حالا هم دو بازیکن خارجی و با‌کیفیتش (گولسیانی و عبدالکریم حسن) برای فصل آینده وضعیتی نامشخص دارند.
در حال حاضر 15 بازیکن در فهرست بزرگسال پرسپولیس حضور دارند و این باشگاه می‌تواند 5 بازیکن بزرگسال دیگر جذب کند. با وجود این، احمد گوهری و عبدالکریم حسن هم دنبال جدایی هستند و برخلاف آنچه گفته شد، تکلیف مهدی عبدی هنوز مشخص نشده است.
 نکته جالب‌تر اینکه، هواداران پرسپولیس پس از جدایی دانیال اسماعیلی‌فر، علیرضا بیرانوند و مهدی ترابی، اعتراض زیادی به عملکرد رضا درویش نداشتند؛ چرا که تصور می‌کردند باشگاه برای جانشینی این سه ستاره خود خیلی زود وارد عمل خواهد شد و با نفراتی چون مهدی لیموچی و رامین رضاییان قرارداد امضا می‌کند؛ هواداران بر این باور بودند که رضا درویش که در چند سال اخیر عملکرد خوبی در فصل نقل‌وانتقالات داشته و خریدهای خوبی انجام داده، قطعاً فکری برای جانشینی ستاره‌های خود کرده است، اما اتفاقات رخ داده بر خلاف تصورات آنها بود و همین موضوع باعث عصبانیت و نگرانی پرسپولیسی‌ها شده است.
پرسپولیس در چند هفته اخیر مذاکرات زیادی با باشگاه آلومینیوم اراک و لیموچی انجام داده بود، ولی در نهایت این بازیکن تصمیم گرفت راهی سپاهان شود و قید حضور در جمع سرخپوشان را بزند. از طرفی پرسپولیس در جذب رضاییان که محبوبیت زیادی بین هواداران دارد هم جدی عمل نکرد و این بازیکن سر از استقلال درآورد. سیاست ضعیف درویش در مذاکرات باعث شده تا حتی در روز‌های اخیر سید جلال حسینی، مربی پرسپولیس هم از او انتقاد کند.
 پرسپولیس فصل گذشته هم چنین شرایطی را تجربه کرد و حتی کار درویش به جایی رسید که مجبور شد برای خروج از محل جلسه باشگاه روی صندلی عقب ماشینش دراز بکشد، اما گویا همه چیز زیر سایه قهرمانی سرخ‌پوشان پنهان می‌شده و اکنون که سرخپوشان با موجی از خروج ستاره‌ها روبه‌رو هستند، انتقادات شدید‌تری از درویش دارند.
پرپسولیس در چند روز گذشته پس از اعتراضات گسترده هوادارانش تنها توانسته ایوب العملود، مدافع تیم فوتبال الوداد مراکش را جذب کند و اکنون وضعیت جانشینی بیرانوند، ترابی و چند ستاره دیگر این تیم نامشخص است.

 

فهرست بازیکنان بزرگسال پرسپولیس:

1- احمد گوهری (وضعیت نامشخص، خواهان جدایی)
2- مهدی عبدی (وضعیت نامشخص)
3- مرتضی پورعلی‌گنجی
4- فرشاد فرجی
5 - محمدحسین کنعانی‌زادگان
6- سروش رفیعی
7- سینا اسدبیگی
8- وحید امیری
9- امید عالیشاه
10- عیسی آل‌کثیر
11‌– عبدالکریم حسن (وضعیت نامشخص، خواهان جدایی)
12- مسعود ریگی
13- محمد خدابنده‌لو
14‌– سعید صادقی (غایب در تمرینات، مصدوم)
15- اوستون اورونوف (غیبت در تمرینات، حضور در المپیک)

جستجو
آرشیو تاریخی