سخنرانی عاشورایی دبیرکل مقاومت لبنان در پاسخ به تهدیدات صهیونیست‌ها

لبنان را گورستان تانک‌هایتان خواهیم کرد

سخنرانی عاشورایی دبیرکل مقاومت لبنان در پاسخ به تهدیدات صهیونیست‌ها
لبنان را گورستان تانک‌هایتان خواهیم کرد

دبیرکل حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه در سخنرانی به مناسبت عاشورای حسینی(ع) تأکید کرد که عملیات «طوفان الاقصی» نبرد کل امت عربی و اسلامی‌علیه اشغالگران است. به گزارش المیادین، سید حسن نصرالله در این سخنرانی هشدار داد که «تداوم تجاوز صهیونیست‌ها به مناطق غیرنظامی، مقاومت را به سوی شلیک بیشتر موشک و هدف قرار دادن شهرک‌های صهیونیست نشین جدیدی سوق می‌دهد که قبلاً هدف قرار نگرفته‌اند.»
نصرالله ضمن تأکید بر اینکه باطن عاشورا، پیروزی مستضعفان است، گفت: ما اینجا هستیم تا پیروزی برای فلسطین، نوار مظلوم غزه، کرانه باختری و مردم لبنان محقق شود. وی افزود: از 8 اکتبر، لبنان وارد نبرد متفاوتی شد و جبهه حمایت از غزه را علیه رژیم صهیونیستی گشود.
نصرالله همچنین بخاطر حمایت یمنی‌ها از مقاومت غزه قدردانی کرد و گفت: یمن توانست از عبور کشتی‌های متجاوزان از دریای سرخ به فلسطین اشغالی جلوگیری و بندر ایلات را محاصره کند که به اذعان مقامات صهیونیست منجر به ورشکستگی این بندر شد.»
دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنانش به کمبود تانک ارتش اشغالگر اشاره کرد و گفت: ارتش صهیونیست برای اولین بار اعتراف کرد که به دلیل آسیب رسیدن به تانک‌ها در جبهه‌های غزه و شمال، از کمبود تانک رنج می‌برد. نصرالله در ادامه ارتش اشغالگر را تهدید کرد و افزود: اگر تانک‌های شما به لبنان بیایند، دچار کمبود تانک نخواهید شد، زیرا تانکی برای شما باقی نمی‌ماند.
رهبر مقاومت لبنان با تأکید بر اینکه تا زمانی که تجاوز به غزه ادامه دارد، جبهه لبنان متوقف نخواهد شد، ادامه داد: 10 ماه پیش که اسرائیل مشکل کمبود تجهیزات نداشت هم تهدید به جنگش ما را نترساند.
 سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر به اذعان مقامات ارشد دولت صهیونیست بدترین روزهای خود را در همه سطوح تجربه می‌کند، گفت: اسرائیل با وجود گذشت 10 ماه از تجاوز به غزه و لبنان، نمی‌تواند به اهداف خود دست یابد و با کشتارهای فجیع غیرنظامیان غزه، شکست خود را پنهان می‌کند.
وی ادامه داد: اسرائیل در این جنگ در همه عرصه‌ها رنج می‌برد؛ در ارتش، نهادهای حاکمیتی، دولت، احزاب، جامعه، امنیت و اقتصاد و همه اینها نتیجه مقاومت و استواری در غزه، کرانه باختری و جبهه‌های مختلف ضدصهیونیستی هستند.
نصرالله افزود: همه تلاش‌های رژیم اشغالگر برای پنهان کردن خسارات جانی و مادی خود، چه در نوار غزه، چه در کرانه باختری و چه در جنوب لبنان، ناکام مانده و مشخص شده است که ۹ هزار و ۲۵۴ نفر از جمله افسران و «سربازان» به اشکال مختلف کشته، زخمی‌و دچار نقص عضو شده‌اند.
دبیرکل حزب‌الله همچنین ایالات متحده را به دلیل تأمین و تجهیز رژیم صهیونیستی، مسئول اصلی قتل‌عام‌های ارتش اشغالگر دانست.
سید حسن نصرالله ضمن هشدار به دولت‌ها و جریان‌های داخلی که لبنان را به سوی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تشویق می‌کنند، گفت: به کسانی که می‌خواهند رژیم غاصب را به رسمیت بشناسیم و آن را تصدیق کنیم و روابطمان را با آن عادی کنیم، همان چیزی را می‌گوییم که اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در بحبوحه محاصره فرمود: «لا أعطیکم بیدی إعطاء الذلیل ولا أقرّ لکم إقرار العبید.» (به خدا سوگند نه به شما دست ذلّت می‌دهم و نه همچون بردگان فرار خواهم کرد).
دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: ما از همه مردم منطقه خود که از طریق اشغال، کشتار، تجاوز و تهدید مورد حمله رژیم اشغالگر قرار گرفته‌اند، حمایت می‌کنیم. سه کشور عربی هستند که همچنان مستقیماً از اشغال، تجاوز و تروریسم اسرائیل رنج می‌برند و آنها فلسطین، لبنان و سوریه هستند. امت ۲ میلیاردی مسلمان در نتیجه جنایات دشمن علیه غزه و اشغال مسجد الاقصی مورد اهانت قرار می‌گیرند.

جستجو
آرشیو تاریخی