اعتماد به نفس در اردوی نارنجی‌ها

هلند، بازنده سربلند

بعد از فرونشستن گردوغبار ناامیدی شکست 2 بر یک برابر انگلیس در نیمه‌نهایی یورو 2024، هلند می‌تواند به جام ملت‌های اروپای فراتر از انتظارش افتخار کند که کسی انتظار نداشت تا این مرحله بالا برود.
قطعاً اگر قبل از شروع تورنمنت به این تیم پیشنهاد می‌دادند در میان چهار تیم پایانی قرار بگیرد، با کمال میل قبول می‌کرد اما حالا که این‌قدر به فینال نزدیک شده بودند، هضمش سخت است به خصوص با گل دیرهنگامی که خوردند. هلند که حالا هر چهار بازی آخرش در نیمه نهایی یوروها را باخته، قبل از شروع تورنمنت ضربه بزرگی خورد و فرانکی دیونگ را از دست داد. این هافبک تأثیرگذار در اوایل اردیبهشت مصدوم شد اما رونالد کومان او را نگه داشت و امیدوار بود مصدومیتش رفع شود که نشد. مارتن درون و تیون کوپماینرز نیز که با آتالانتا قهرمان لیگ اروپا شده بودند، چند هفته قبل از یورو مصدوم شدند.
اما هلند همچنان کیفیت لازم برای عبور از مرحله گروهی را داشت و باخت در بازی آخر مقابل اتریش، این تیم را به رده سوم تنزل داد که باعث شد در سمت آسان قرار بگیرند. بعد از آن شکست یک هفته فرصت داشتند برای بازی با رومانی آماده شوند. نتیجه‌اش پیروزی 3 بر صفر و نشان دادن پتانسیل این تیم بود. بازی بعدی با ترکیه سخت‌تر بود و تا اواخر نیمه دوم تلاش کردند تا باخت را با برد 2 بر یک عوض کنند. در بازی با انگلیس هم در آخرین ثانیه‌های وقت قانونی، گل دوم را خوردند. کودی خاکپو سه گل زد تا ثابت کند بهترین بازیکن در سمت چپ خط حمله است ضمن اینکه ناتان آکه، دنزل دومفریس و شماره یک جدید تیم، بارت فربروخن بر اعتبار و ارزش‌شان افزودند. مطمئناً هلند در جام جهانی که دو سال دیگر برگزار می‌شود، با اعتماد به نفس بیشتری حاضر می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی