وزیر ورزش: توقع مدال از همه 40 المپیکی را نداریم

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در این مراسم حرف‌هایش را با خیرمقدم به مادران ورزشکاران شروع کرد: «خدمت همه مادران قهرمانان عزیز خیرمقدم عرض می‌کنم و خوشحالیم که امروز کنار ما حضور دارند و این نشست به برکت حضور این عزیزان تشکیل شده است. هر چند مادر بنده امروز در قید حیات نیست اما هر چه دارم از دعای مادر است.» وزیر ورزش و جوانان معتقد است از همه المپیکی‌ها توقع مدال ندارد: «انتظار نداریم هر ۴۰ ورزشکار اعزامی صاحب مدال شوند. هر چند مدال اهمیت دارد اما مسائل مهم دیگری نیز هست. اینکه ورزشکاران بتوانند تمام توان خود را در میدان مسابقه بگذارند، مردم خوشحال خواهند شد. بعضی ورزشکاران در تمرینات رکوردها و شرایطی داشته‌اند که به گفته مربیان آنها اگر در میدان مسابقه تکرار شود، صاحب مدال می‌شوند.»
وزیر ورزش و جوانان از مادران خواست تا دعای خیرشان را بدرقه راه ورزشکاران کنند: «از مادران عزیز ورزشکاران خواهش می‌کنیم که دعای خیر خود را بدرقه راه فرزندان خود کنند. البته نباید نقش پدران را در مسیر موفقیت ورزشکاران نادیده بگیریم اما نقش مادران بی‌بدیل است.»
به گفته او این مراسم برای تقدیر از زنان تأثیر‌گذار بر موفقیت ورزشکاران برگزار شده: «این مراسم کار مشترک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بود. کار جدید این دوره حضور مادران ورزشکاران بود، کسانی که در پشت صحنه فرزندان خود را حمایت و دعا می‌کنند. ما به سهم خودمان از این مادران که نقش بسزایی در موفقیت فرزندان خود دارند، تقدیر کردیم. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تمام تلاش خود را انجام دادند تا کاروان ایران با آرامش در المپیک پاریس شرکت کند.»
به نظر هاشمی، ورزشکاران همان نمایش در تمرینات را داشته باشند: «آوردگاه المپیک خیلی سخت است. تمام کشورها سرمایه‌گذاری کردند و با بهترین شرایط می‌آیند. توقع ما از ورزشکاران این است که خودشان باشند و همان کاری را که در تمرینات انجام می‌دهند در صحنه مسابقات هم به نمایش بگذارند.»
جستجو
آرشیو تاریخی