صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و هشت - ۲۱ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و هشت - ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۸

حوادث جهان

گردشگر اسپانیایی زیر پای فیل‌ها له شد
 یک گردشگر اسپانیایی توسط چند فیل در پارک ملی در استان شمال‌غربی آفریقای‌جنوبی پس از ترک ماشین برای گرفتن عکس زیر پای آنها کشته شد.
به گزارش الجزیره، موک گوابون، سخنگوی پلیس در استان شمال‌غربی گفت که این مرد با نامزدش و همچنین دو زن دیگر در ماشین شخصی خود در حال سفر بودند که وی از وسیله نقلیه خود پیاده شده است تا از سه فیل و سه بچه فیل عکس بگیرد. همراهان قربانی که همگی از بوکسبورگ و ژوهانسبورگ آمده بودند، آسیبی ندیدند و طبق گزارش‌ها قربانی اهل اسپانیاست.بر اساس قوانین پارک ملی، افراد مجاز به پیاده شدن از وسایل نقلیه خود در پارک نیستند و به آنها توصیه می‌شود در حالی که در اتومبیل خود هستند عکس بگیرند.
 
 پلیس لندن به دنبال چاقوکش زنجیره‌ای
 پلیس لندن به دنبال مرد چاقوکشی است که در خیابان‌های این شهر بدون انگیزه مشخص به ۴ نفر در موقعیت‌های مختلف که هیچ ارتباطی هم با یکدیگر نداشته‌اند با چاقو حمله کرده است.
یورونیوز در خبری آورده است که کارآگاهان پس از اینکه با چندین قربانی با جراحات قابل توجه مواجه شدند، تصاویر دوربین مدار بسته را از مظنون به چاقوکشی منتشر کردند.
در اولین حمله، مردی ۴۲ ساله در ساعت ۹:۳۰ صبح چهارشنبه گذشته (۳ ژوئیه) زخمی شد. چهار روز بعد در تاریخ ۷ ژوئیه مرد ۴۱ ساله دیگری توسط مردی که هودی و دستکش سفید پوشیده بود، حدود ساعت ۱۰ صبح نزدیک ایستگاه اتوبوس در همان خیابان مورد حمله با چاقو قرار گرفت و صورت و گلوی او دچار بریدگی شد. در ساعت ۱۰ شب همان روز در خیابان «فریر» مردی که هودی، تیشرت سفید و شلوار تیره پوشیده بود، با چاقو صورت مردی ۵۷ ساله را خراش داد.روز بعد حدود ساعت ۳:۱۰ صبح مردی ۴۷ ساله در یکی دیگر از خیابان‌های لندن توسط مظنونی که لباس مشکی و کاپشن به تن داشت مورد حمله قرار گرفت و او چشم قربانی را زخمی کرد.پلیس می‌گوید که از پیش آمدن این وضعیت بسیار نگران است و حملات پیاپی به چهار نفر مختلف نشان می‌دهد مظنون یک نفر است. مقام‌های پلیس لندن با انتشار تصویر فرد از شهروندان برای دستگیری او درخواست کمک کرده‌اند.
 
برخورد مرگبار اتوبوس با تانکر شیر در هند
 برخورد یک اتوبوس دو طبقه با یک تانکر شیر در شمال ایالت اوتار پرادش هند، حداقل ۱۸ کشته و ۱۹ زخمی برجا گذاشت.به گزارش هندوستان تایمز، این تصادف در بزرگراه لاکنو-آگرا نزدیکی روستای گادها در ناحیه اوننائو، حدود ۶۸ کیلومتری غرب لاکنو، مرکز اوتار پرادش رخ داد.به گفته پلیس، اتوبوس دو طبقه که از سیتامارهی بیهار به دهلی در حرکت بود از پشت به تانکر شیر برخورد کرد.گورانگ راثی، قاضی اوننائو گفت: مجروحان در نزدیک‌ترین مرکز تحت مداوا هستند.
 
انفجار کارخانه مواد شیمیایی در ملبورن
 انفجار مواد شیمیایی باعث آتش‌سوزی وسیع در کارخانه‌ای در ملبورن استرالیا شد.
به گزارش رویترز، آتش‌نشانی ویکتوریا گزارش داد که خدمه‌ها تقریباً ساعت ۱۱:۲۰ صبح به وقت محلی به سوان درایو رسیدند تا آتش‌سوزی وسیع کارخانه را در دریموت مهار کنند.
پس از مهار آتش تحقیقات برای یافتن علت این حادثه آغاز خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی