صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و هشت - ۲۱ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و هشت - ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۸

پس از درگیری مرگبار بر سر مسافر

پیک موتوری به قصاص محکوم شد

گروه حوادث/ راننده پیک موتوری که بر سر سوار کردن مسافر همکارش را به قتل رسانده بود با حکم قضات دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، دی سال ۱۴۰۲ گزارش یک درگیری خونین به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام شد. پس ازآن مأموران به محل درگیری در میدان شوش رفتند و با بررسی‌های اولیه مشخص شد که درگیری میان دو راننده پیک موتوری رخ داده و یکی از طرفین درگیری مردی 30 ساله با ضربه چاقو به سینه‌اش به قتل رسیده و متهم فراری است.
مأموران شناسایی عامل قتل را در دستور کارشان قرار دادند و با بررسی دوربین‌های مداربسته موفق شدند متهم 29 ساله را در جنوب تهران شناسایی و بازداشت کنند. وی در همان بازجویی‌های اولیه به قتل همکارش اعتراف کرد.
با صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به شعبه 10 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در دادگاه چه گذشت
در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند.
سپس متهم به جایگاه رفت و ضمن پذیرش اتهامش به تشریح جزئیات ماجرا پرداخت و گفت: من به لحاظ اقتصادی وضع مالی خوبی ندارم و چند وقتی بود که با موتورم کار می‌کردم. روز حادثه در کنار محلی که پاتوق مقتول و دوستانش بود ایستادم تا مسافر سوار کنم. اما مقتول به سراغم آمد و گفت اینجا پاتوق و محل کار ماست تو نباید اینجا بایستی. من با لحن دوستانه‌ای گفتم زن و بچه دارم و وضعیت مالی خوبی هم ندارم من منتظر می‌مانم تا وقتی شما مسافرانتان را سوار کردید بعد من کار می‌کنم اما او عصبانی شد و گفت حق نداری اینجا کار کنی بعد هم دوستانش که هیکل‌های تنومندی داشتند من را دوره کردند. از ترسم چاقو کشیدم و یک ضربه به سینه مقتول زدم و بلافاصله از محل فرار کردم. باور کنید من نه مقتول را می‌شناختم و نه خصومتی با او داشتم. حالا هم پشیمانم و از خانواده او می‌خواهم من را ببخشند.
در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده و همچنین درخواست اولیای دم، متهم را به قصاص محکوم کردند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی