صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و هشت - ۲۱ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و هشت - ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۸

از گوشه و کنار ایران

آب آلوده علت مسمومیت 400 رضوانشهری
دادستانی رضوانشهر به دلیل مسموم شدن حدود ۴۰۰ نفر از شهروندان این شهرستان بر اثر مصرف آب آلوده علیه مدیران آبفا و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اعلام جرم کرد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، در پی تأیید آلودگی آب شرب رضوانشهر که منجر به مسمومیت تعدادی از شهروندان در هشتم تیر امسال شد، دادستان رضوانشهر علیه مدیران ادارات آب و فاضلاب و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به دلیل اهمال در بروز حادثه مسمومیت اعلام جرم کرد.
پس از مراجعه افراد مسموم به بیمارستان و صدور دستور تحقیق درباره علت این حادثه هفته گذشته آبفای گیلان با قطعیت هرگونه آلودگی در آب شرب رضوانشهر را رد کرده بود، اما شبکه بهداشت و درمان استان گیلان  با تأخیر چندروزه در نهایت فرسودگی شبکه و طغیان و نفوذ آب آلوده به شبکه آب شرب را دلیل اصلی این مسمومیت عنوان کرد.

2 کشته در برخورد 2 سمند
برخورد دو خودروی سمند در محور حمیل به پلدختر۲ کشته و سه  مصدوم برجا گذاشت.
محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: این حادثه ساعت ۰۷:۳۸ صبح چهارشنبه و براثر برخورد دو دستگاه سمند در محور حمیل به پلدختر در حوالی روستای دیزگران‌ روی داد. پس از این حادثه تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای حمیل جمعیت هلال‌احمر شهرستان اسلام‌آباد غرب بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند. پس از ارزیابی و تثبیت صحنه حادثه با توجه به گرفتار شدن یکی از قربانیان در لابه‌لای آهن‌آلات خودروها تیم عملیاتی اقدام به رهاسازی کردند. در این حادثه دو نفر جان باختند و سه نفر مصدوم شدند. علت این تصادف توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

یک کشته در برخورد 2 خودرو حامل سوخت قاچاق
برخورد دو خودروی سوخت‌بر با یکدیگر در مقابل ارگ جدید در محور بم - زاهدان موجب مرگ یک نفر شد.حمید بارانی، رئیس اورژانس بم در تشریح این خبر اظهار کرد: این حادثه ساعت ۵:۲۰ دقیقه صبح چهارشنبه  رخ داد و برخورد دو دستگاه پژو حامل سوخت قاچاق با یکدیگر در جاده بم -زاهدان موجب مرگ یک نفر شد و دو نفر دیگر در این تصادف مصدوم  و توسط اورژانس به بیمارستان پاستور بم منتقل شدند.

شکایت اورژانس از 2 مزاحم تلفنی
 اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان  از۲ مزاحم تلفنی که هر یک بیش از ۲۰۰بار  با ۱۱۵ تماس گرفته و اطلاعات نادرست ارائه داده بودند شکایت کرد.
فرشاد عبدالملکی مدیر روابط عمومی اورژانس همدان گفت:  مزاحمان تلفنی در تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ اقدام به ارائه اطلاعات کذب از بروز تصادف رانندگی و دیگر موضوعات می کردند که با حضور تیم‌های اورژانس در محل، کذب بودن خبر محرز می شد. تماس‌های مکرر و مشغول کردن تلفن‌های ۱۱۵، فوت کردن در گوشی تلفن، بیان حرف‌های نامربوط و در نهایت گزارش‌ها و ارائه آدرس‌های غلط درباره بروز حوادث از اقدامات نادرست این دو مزاحم تلفنی بود که هر یک بیش از 200 بار با ۱۱۵ تماس برقرار کرده بودند.عبدالملکی تأکید کرد: بهترین و بازدارنده ترین روش برای کاهش مزاحمت‌های تلفنی صدور احکام جایگزین برای متخلفان است؛ برای نمونه در یکی از استان‌ها، قاضی مزاحم تلفنی را به سه ماه کار خدماتی در مرکز درمانی محکوم کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی