رژیم صهیونیستی برای تکمیل پازل نسل‌کشی خود پناهگاه‌های آوارگان را مورد هدف قرار می‌دهد

بازی امریکا با آتش بس

افشای بازی نتانیاهو برای رد آتش‌بس

فائزه‌سادات یوسفی
خبرنگار

در حالی که منابع خبری از گفت‌و‌گوهای جدید در راستای توافق آتش‌بس در غزه خبر می‌دهند، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس از نقشه اسرائیل برای مردم غزه با توسل به سیر مذاکرات خبر داد. وی تأکید کرد که رژیم اشغالگر برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه جدیت ندارد. او افزود صهیونیست‌ها با نادیده گرفتن خواسته بازگشت آوارگان به خانه‌های خود، در تلاش برای کوچاندن ساکنان شمال غزه به جنوب آن هستند. حسام بدران اظهار داشت فعلاً برای اظهار خوشبینی یا بدبینی درمورد نتایج مذاکرات زود است. او گفت توافق عقب‌نشینی از غزه از غرب این شهر به سمت شرق آن در بیش از یک مرحله انجام می‌گیرد. هرگونه عقب‌نشینی دشمن صهیونیستی در هر مرحله‌ای باید از سراسر نوار غزه انجام گیرد.
طبق گزارش منابع صهیونیستی، هیأت‌های مصر، قطر، امریکا و رژیم صهیونیستی برای ازسرگیری این مذاکرات در دوحه حضور دارند. روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع آگاه نوشت: «این دور از مذاکرات پیچیده خواهد بود و احتمالاً چند هفته طول بکشد. طی نشست دوحه درباره مسائلی رایزنی خواهد شد که دو طرف بر سر آن اختلاف‌نظر دارند.» امریکا با وجود آنکه مدعی طرح‌ریزی آتش‌بس برای پایان دادن به نبرد غزه است که مفاد آن، به پایدار بودن آتش‌بس تأکید ندارد و در راستای راضی کردن اسرائیل و خرید زمان برای تداوم جنایات آن گام بر‌می‌دارد. بر همین اساس بود که بنیامین نتانیاهو، ‌نخست‌وزیر رژیم صهیوینستی به فرستاده جو بایدن ابلاغ کرد در صورتی که «خطوط قرمز اسرائیل» حفظ شود، وی به توافق آتش‌بس احتمالی پایبند خواهد بود.
به‌روزرسانی جنایات توسط اشغالگران
ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین پرونده جنایت خود، محل پناه آوارگان در مدرسه‌ای واقع در منطقه عبسان در شرق خان‌یونس را مورد هدف قرار داد که طی آن ۲۹ تن شهید شدند که بیشتر آنها زن و کودک بودند. رژیم صهیونیستی پیش از این نیز یک مدرسه در اردوگاه النصیرات را بمباران کرد که منجر به شهادت 16 تن و زخمی شدن ده‌ها تن شد. اقدام فجیعی که سبب محکومیت برخی کشورها همچون آلمان و اردن شد. طبق اظهارات آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، از ابتدای جنگ غزه ۶۶ درصد مدارس آنروا که به مکان‌های امن برای آموزش و امید کودکان به سرپناه‌های مملو از جمعیت تبدیل شده، هدف بمباران قرار گرفته‌اند و به محل مرگ و بدبختی مردم تبدیل شده است. علاوه بر آن، شهادت‌های هولناک اسرای فلسطینی در بند رژیم و آثار برجای مانده از اقدامات وحشیانه روی بدن‌های آنها نشان می‌دهد که تجاوزات خطرناک و جنایت‌های فجیع‌تر از گوانتانامو و ابوغریب در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد. رژیم صهیونیستی با نقشه راه جنایت‌های تازه در نوار غزه در تلاش است که حماس را تحت فشار برای پذیرش شروط به نفع اسرائیل قرار دهد. بر همین اساس بود که حسام بدران تأکید کرد که تلاش برای فشار میدانی یا سیاسی بر جنبش حماس هرگز منجر به تغییر مواضع آن نخواهد شد.
 

 

برش

حماس در مذاکرات نماینده محور مقاومت است
سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، روز گذشته در پی شهادت «محمد نعمه ناصر» یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله توسط اسرائیل، با اشاره به تضعیف رژیم صهیونیستی در جنگ فرسایشی با حزب‌الله و افزایش حضور آنها در شمال برای جبران آن، تأکید کرد: «توقف جنگ غزه تنها راه توقف جنگ در شمال است... جبهه لبنان به تحقق اهدافش ادامه می‌دهد و دشمن را تحت فشار قرار خواهد داد.» سیدحسن نصرالله با بیان هماهنگی تمام گروه‌های مقاومت ادامه داد: «حماس، در مذاکرات نماینده محور مقاومت است.» ایشان با اشاره به طولانی‌تر شدن جنگ در رفح از دو هفته اعلامی به بیش از دوماه، آن را نشانه شکست نتانیاهو نامید. دبیرکل حزب‌الله اشاره کرد: «دشمن ابتدا می‌گفت که حزب‌الله باید ۳ کیلومتر از مرزها دور شود، پس از آنکه از کورنت با بُرد ۸کیلومتر رونمایی کردیم، دشمن خواست ما ۸ کیلومتر دور شویم. از موشک الماس با بُرد ۱۰ کیلومتر رونمایی کردیم و دشمن خواست ما ۱۰ کیلومتر از مرزها دور شویم!» وی افزود: «وزیر جنگ دشمن می‌گفت اگر تانکی از رفح خارج شود، ممکن است به لیطانی برسد (جنوب لبنان) اما ما در ویدئوهایی که از مقاومت فلسطین می‌بینیم، همین تانک‌ها آنجا منهدم می‌شوند.» دبیرکل حزب‌الله به وزیر جنگ اسرائیل هشدار داد و گفت: «سر و کله تانک‌های‌تان در مرزهای ما پیدا شود، می‌دانید که چه در انتظارشان خواهد بود.»

جستجو
آرشیو تاریخی