خبر

چابرادزه – پرسپولیس جدی شد
باشگاه پرسپولیس این روزها مذاکرات خود را برای خرید بازیکنان جدید آغاز کرده و در تازه‌ترین گام به دنبال خرید یک مدافع خارجی رفته است.
گریگول چابرادزه نام مدافعی است که پرسپولیس به سراغ او رفته و مذاکراتی را هم با این بازیکن انجام داده و به توافقاتی دست یافته است .چابرادزه فصل گذشته با انتقال زمستانی به ذوب‌آهن وارد فوتبال ایران شد و جالب اینکه مسیر مشابه با گولسیانی را طی کرد و حالا ممکن است هم‌تیمی گئورگی شود.
این مدافع ۲۸ ساله در لیگ گرجستان با دیناموباتومی قهرمان شده و فصل پیش هم در ترکیب ذوب‌آهن نمایش خوبی داشت. جالب اینکه او در سال‌های گذشته کم و بیش به تیم ملی کشورش هم دعوت شده و ۹ بازی ملی انجام داده است. این بازیکن در پست دفاع راست به میدان می‌رود و در صورت این انتقال، جایگزین دانیال اسماعیلی‌فر خواهد شد.
 

فیفا منعی برای بازی کردن یامگا ندارد
در روزهای اخیر درباره یامگا مهاجم تأثیرگذار آبی‌پوشان که در حادثه‌ای دچار مصدومیت از ناحیه چشم شد و ادامه بازی‌ها را از دست داد، مطالبی منتشر شد و در نهایت استقلالی‌ها قصد دارند او را از لیست تیمشان خارج کنند. البته استقلالی‌ها بازی کردن این بازیکن را منوط به استعلام از فیفا کرده‌اند.
اما به نظر می‌رسد این موضوع برای فیفا حل شده است و مشکلی برای یامگا وجود ندارد چرا که در مقدماتی جام جهانی سال 1994، دیوید گوالتیری مهاجم تیم ملی سن مارینو در بازی با انگلیس گل نخست بازی را در ثانیه هشتم به ثمر رساند. هرچند انگلستان آن مسابقه را با زدن ۷ گل با پیروزی به پایان برد اما همان تک‌گل مانع صعود انگلیس به جام جهانی شد.
نکته کجاست؟ بازیکنی که جام جهانی را از انگلیس گرفت، تنها یک چشم داشت و به همین صورت برای تیم ملی کشورش به میدان رفته بود و فیفا مشکلی برای این موضوع نداشت.

جستجو
آرشیو تاریخی