درخواست‌های بازیکنان استقلال پای میز مذاکره

آپشن‌ها را بدهید تا قرارداد ببندیم

یکی از دلایلی که حرکت استقلال را در نقل و انتقالات پیش فصل قدری کند کرده درخواست‌های بازیکنان بابت دریافت تمام مطالبات باقی مانده خود از فصل پیش و پاداش‌ها است. در دوران مدیران گذشته استقلال بندهایی در قرارداد بازیکنان لحاظ شده که تعهدات قابل توجهی را برای مدیران بعدی استقلال به وجود آورده است. برخی مدیران سابق استقلال برای اینکه به اصطلاح بازیکنان را نسبت به عمل به وظایف خود در باشگاه با انگیزه‌تر کنند، در قراردادهای آنها بندهایی قرارداده‌اند که از لحاظ مالی برای مدیران کنونی مشکل‌آفرین شده است.
بندهایی همچون رضایت سرمربی یا مدیرعامل، حق مسکن، تعداد گل زده، پاس گل، قهرمانی و این قبیل شروط که در قرارداد برخی بازیکنان وجود دارد حالا کار را برای مدیران استقلال دشوار کرده و بازیکنان در مذاکراتی که با مدیران فعلی دارند خواستار تعیین تکلیف آپشن‌هایی شده‌اند که در دوران مدیران قبلی برای آنها لحاظ شده است.
مدیران کنونی باشگاه استقلال نیز حاضر به پرداخت آن شروط نیستند چون اگر بخواهند همین حالا آن اعداد و ارقامی که بازیکنان محاسبه کرده‌اند را تسویه کنند باید رقم قابل توجهی از بودجه‌ای که برای خرید بازیکن جدید درنظر گرفته شده را به پای آپشن‌هایی بریزند که در گذشته از سوی مدیران لحاظ شده است.
طبق برآوردی که مسئولان باشگاه استقلال کرده‌اند عمل به تعهدات مدیران سابق میلیاردها تومان هزینه روی دوش باشگاه خواهد گذاشت وعملاً فعالیت در نقل و انتقالات پیش فصل لیگ بیست و چهارم دشوار و حتی غیر ممکن خواهد شد. بنابراین مدیران باشگاه استقلال باید براساس اولویت‌های خود پیش بروند و پرداخت پاداش‌ها و آپشن‌هایی که در گذشته لحاظ شده در برهه کنونی ممکن نیست.
برخی بازیکنان در مذاکرات خود قبول کرده‌اند که بدون دریافت مطالبات گذشته بار دیگر قرارداد خود را به امضا برسانند اما برخی هم هستند که پای‌شان را داخل یک کفش کرده‌اند تا هر طور شده مبالغ مورد نظر را از باشگاه دریافت کرده و با جیب پر پول‌تری گام به فصل بعد بگذارند.
چالش فوق ممکن است در روزهای آتی نیز روند تمدید قرارداد با برخی بازیکنان را بسیار مختل کند و این مسأله در نهایت به ماهیت کلی نقل و انتقالات باشگاه استقلال لطمه جبران‌ناپذیر وارد کند. از دست باشگاه استقلال هم در این شرایط کاری ساخته نیست و یا بازیکنان باید شرایط مالی باشگاه را درک کنند و یا اینکه راه تیم دیگری را در پیش بگیرند که انتخاب مسیر دومی هم برای بازیکن خطراتی در پی خواهد داشت و هم باشگاه را از لحاظ برخورداری از نیروهای قابل قبول خالی خواهد کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی