تابستان داغ در انتظار فوتبال ایران

پای دانه‌درشت‌ها به پرونده فساد باز می‌شود

سینا حسینی
روزنامه‌‌نگار

ورود دستگاه قضا به حوزه تخلفات فوتبال موجی از امیدواری را برای افکارعمومی به وجود آورد که تخلفات بزرگ در رشته فوتبال هیچ گاه از تیررس دستگاه‌های نظارتی پنهان نخواهد ماند و قطعاً با هر تخلفی با قاطعیت برخورد خواهد شد. دستگیری مقامات ارشد فدراسیون فوتبال و بررسی زوایای پیچیده این پرونده از سوی قوه قضائیه بازتاب فوق‌العاده‌ای به همراه داشت و بسیاری از چهره‌های فوتبالی با استقبال از این ماجرا تأکید کردند تنها راه برون‌رفت فوتبال ایران از وضعیت فعلی برخورد قاطعانه با عوامل فساد در این حوزه است.
با این حال برخی جریان‌های پشت پرده برای پنهان کردن واقعیت سناریوی عادی‌سازی افراد دخیل با این پرونده را کلید زدند و مدعی شدند دیگر خبری از بازداشت فرد یا افراد جدیدی نیست اما اظهارنظر مدیرکل دادگستری استان کرمان بازی رسانه‌ای این جریان را به هم زد تا مشخص شود دستگاه قضایی نه تنها پیگیری پرونده را رها نکرده بلکه با جدیت به دنبال رمزگشایی از معادلات مبهم و زوایای دیگر پرونده است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان در تازه‌ترین اظهارنظر خود درباره پرونده فساد در فوتبال، گفت: افراد بازداشتی در ارتباط با پرونده فساد در فوتبال آزاد نشده‌اند.
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم حمیدی در ادامه توضیح داد: تا‌کنون در ارتباط با این پرونده ۷ متهم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند که ۴ نفر در بازداشت به سر می‌برند و متهمان دیگر پرونده با قرار وثیقه آزاد هستند، اما ممنوع‌الخروج شده‌اند.
 با استناد به اظهارنظر مدیرکل دادگستری استان کرمان در خصوص پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان و برخی دستگیری‌های دیگر از جمله بازداشت مدیرعامل سابق باشگاه نساجی که چند روز قبل خبرگزاری برنا برای نخستین بار از آن خبر داده بود، این‌گونه به نظر می‌آید این قصه سر دراز دارد و برخلاف تلاش‌ جریان‌های پشت پرده خبری از مماشات با متخلفان نیست و کلیه نفراتی که به نوعی در تخلفات صورت گرفته نقش‌آفرینی کردند باید خود را برای پاسخگویی به دستگاه قضایی آماده کنند.
 مطمئناً با بررسی نتایج و رمزگشایی کارآگاهان زبده از بازجویی‌های صورت‌گرفته از متهمان پای دانه‌درشت‌ها نیز بزودی به این پرونده باز خواهد شد تا این واقعیت روشن شود که ماه هیچ گاه پشت ابر باقی نخواهد ماند. به نظر تابستانی داغ در انتظار فوتبال ایران خواهد بود و متخلفان سایه نشین حالا باید به فکر جواب پس دادن باشند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی