خیال راحت درویش و بیرانوند

فسخ پر سر و صدا؛ قانونی یا غیرقانونی

ماجرای علیرضا بیرانوند و پرسپولیس و دو هفته بعد از شوک فسخ قرارداد او همچنان نکاتی پرابهام و سرنوشتی نامشخص دارد تا جایی که در اوج اخبار مربوط به بازگشت او به یکباره خبر خروج قطعی‌اش از پرسپولیس به گوش می‌رسد و دوباره مسائلی مطرح می‌شود که انگار هر دو طرف دارند زمینه بازگشت این دروازه‌بان را فراهم می‌کنند!
بیرانوند با انتشار ویدیویی چهارشنبه شب ماجرای اختلافاتش با باشگاه پرسپولیس را وارد فاز تازه‌ای کرد.
جدا از مسأله غر زدن به رسانه‌ها، پیشکسوتان و مدیران باشگاه، صحبت‌های بیرانوند چند نکته مهم داشت. اول اینکه او فسخ قراردادش را کاملاً قانونی دانست و گفت خلافی نکرده، دوم اینکه تأکید کرد 2 میلیارد تومان دیگر از پرسپولیس‌ طلب دارد و سوم اینکه سر تصمیمش هست و باید به تصمیم او احترام گذاشت.
بیرانوند تأکید کرده 2 میلیارد تومان دیگر از پرسپولیس‌ طلب دارد و اگر این‌ طلب مربوط به فصل اخیر باشد با توجه به‌ بندی که در قراردادش گنجانده شده فسخ او قانونی بوده اما اگر این‌ طلب 2 میلیاردی مربوط به فصول گذشته باشد فسخ غیرقانونی است. با این حال اینکه بیرانوند با قاطعیت می‌گوید فسخش قانونی بوده می‌تواند برای پرسپولیس خطرناک باشد و شاید در جلسه کمیته تعیین وضعیت دست بالا با بیرانوند باشد که اینطوری برای باشگاه و مدیرانش اصلاً خوب نخواهد شد.
البته در واکنش به صحبت‎های بیرانوند، رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تأکید کرده هر آنچه درباره‌ بند فسخ وجود دارد قانونی است و منتظر تصمیم قانون خواهند ماند. جالب اینکه درویش هم به گونه‌ای صحبت کرده که انگار خیالش از قانونی بودن تعهدی که ایجاد کرده راحت است یا حداقل اینکه نمی‌خواهد کم بیاورد!
از طرف دیگر اینکه بیرانوند می‌خواهد سر تصمیمش بماند یعنی اینکه ماجرای بازگشت او و وساطت برخی افراد برای بازگشتش درست نیست یا حداقل اینکه خیلی رو نیست.
با این وجود از صبح جمعه دوباره جهت اخبار و شایعات به سمتی رفته که انگار بیرانوند در پرسپولیس نخواهد ماند که در این صورت هم پرسپولیس باید به صورت جدی‌تر دنبال دروازه‌بان جدید باشد هم اینکه ماجرای اختلاف بین بیرو و پرسپولیس حادتر خواهد شد.
البته اخبار روز جمعه باز هم متناقض بوده به طوری که برخی می‌گویند بیرانوند برای بازگشت اعلام آمادگی کرده که با پاسخ منفی مدیران باشگاه پرسپولیس مواجه شده و از طرف دیگر برخی اخبار نشان‌دهنده قطعی شدن جدایی او و احتمال حضورش در تراکتور تبریز است اما عجیب اینکه هیچ خبری از پیوستن قطعی به این تیم هم شنیده نمی‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی