اخبار

الزام تبدیل اسناد دفترچه‌ای به «تک‌برگ» حذف می‌شود
پس از رونمایی سند مالکیت الکترونیک در دوم تیرماه سال‌جاری، از این به بعد هر درخواست جدیدی که در سامانه جامع املاک ثبت شود، خروجی آن صدور سند الکترونیک است؛ به این ترتیب الزام تبدیل دفترچه‌ای به سند تک‌برگ در این چرخه حذف می‌شود.
به گزارش ایسنا، با اجرایی شدن قانون «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» از سوم تیرماه سال‌جاری، هر درخواست‌ جدیدی که در سامانه جامع املاک ثبت شود، خروجی آن صدور سند الکترونیک است، حالا سند دفترچه‌ای(منگوله‌دار) یا سند تک‌برگ باشد؛ به این ترتیب الزام تبدیل اسناد دفترچه‌ای به سند تک‌برگ در این چرخه حذف می‌شود.  مردم می‌توانند از طریق اپلیکیشن جامع موبایل کاتب، وب سایت جامع کاتب، درگاه پیامک و کد دستوری #۲۲۸۲* پرتال کارگزاران و دستیار خدمات هوشمند ثبتی، خدمت مورد نیاز خود را دریافت کنند.‌ ویژگی‌های سند الکترونیک قابلیت اصالت سنجی آنلاین و آفلاین، غیرقابل جعل و دستکاری، غیرقابل انکار توسط صادر‌کننده، غیرقابل ویرایش، حتی توسط سامانه صادر‌کننده، تحویل برخط به صاحب است.‌ تمام سامانه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک اعم از مالکیت، ثبت شرکت‌ها، اجرای اسناد رسمی بزودی اسنادشان به صورت الکترونیکی صادر خواهد شد و از طریق سکوی کاتب در اختیار آحاد شهروندان قرار می‌گیرد.‌
یکی از کارکردهای جدی که در بحث سند الکترونیک مدنظر قرار گرفته، این است که رفت و آمدها و تردد غیرضرور را حذف می‌کند و خدمات ارزان و بموقع به مردم ارائه می‌دهد. در سند مالکیت الکترونیک یک شناسه منحصر به فرد، نوع سند، کد ملی مالک، نوع ملک، مشخصات ملک و مالک، نوع کاربری و مشخصات تکمیلی وجود دارد.  کیو آر کد (QRcode) داخل سند الکترونیک انحصاراً امضای سازمان ثبت است که برای هر سند جانمایی شده و خدشه‌ناپذیر است. هرگونه تغییری در اقلام اطلاعاتی سند باعث می‌شود که امضای دیگر معتبر نباشد و به صورت برخط قابلیت اصالت سنجی دارد.
اشتراک‌گذاری نسخه الکترونیک سند با شخصی غیر از صاحب سند مانند مشاوران املاک، بانک و... و امکان اعمال محدودیت زمانی برای اشتراک‌گذاری، عدم نیاز به رونوشت و نسخه فیزیکی اسناد، اعتمادسازی و شفافیت در معاملات از جمله خدمات اشتراک‌گذاری اسناد الکترونیک است.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران اعلام کرد
مجهز شدن پنج تونل پایتخت به تجهیزات امدادرسانی
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران از آغاز به کار تیم‌های امداد تونل‌های شهری تهران خبر داد.
به گزارش ایسنا، حمید برادران در مراسم رونمایی از ناوگان امداد تونل‌های شهری با بیان اینکه در دوره مدیریت شهری تصمیم گرفته شد که با رویکرد نوین خدمات بهتری را به شهروندان تهرانی در سطح معابر ارائه کنیم، گفت: یکی از این خدمات ارائه سرویس به خودروهای متوقف شده در داخل تونل‌هاست. وی با بیان اینکه پنج تونل نیایش، توحید، شهدای غزه، امیرکبیر و رسالت به تجهیزات امدادرسانی مجهز شده‌اند، اظهار کرد: به صورت شبانه‌روزی و در هفت روز هفته در دو جهت تونل خودروی امدادی مستقر است تا در صورت توقف خودروها در داخل تونل نسبت به جابه‌جایی رایگان خودروهای متوقف شده در داخل تونل اقدام کنند. مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه این خدمات به صورت رایگان خواهد بود و امدادگران خودرو را به خارج از تونل منتقل می‌کنند، تصریح کرد: هدف ما تسهیل تردد در داخل تونل‌هاست و هنگامی که خودرویی بنا به هر دلیلی در داخل تونل متوقف شود، امدادگران با سرعت نسبت به انتقال این خودروها به خارج از تونل و محل امن اقدام می‌کنند.

اعلام نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان، ۱۶ تیرماه
رئیس مرکز ارزش‌یابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۱۸۰۰ پرونده دانش‌آموزی به هیأت بدوی ارسال شده که تخلفاتی شامل همراه داشتن یادداشت، نگاه کردن پاسخ برگ کنار دستی و تخلف شدیدتر همچون انتشار سؤالات امتحانی بوده است، گفت: طبق قانون، مشارکت در انتشار سؤال و فعالیت شبکه‌ای داشتن عواقب خیلی شدیدی از جمله ۳ تا ۱۰ سال محرومیت از شرکت در امتحانات دارد؛ هیأت بدوی در این مورد سخت‌گیری شدیدی دارد.
محسن زارعی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نتایج امتحانات نهایی روز شنبه ۱۶ تیر اعلام می‌شود گفت: برگه پاسخ‌برگ دانش‌آموزان در حال تصحیح است و تصحیح به میزان خوبی رسیده، استان‌ معین تعیین شده و استان‌هایی که دبیرخانه راهبری کشوریشان در آنجا مستقر هستند، تولیت کار تصحیح اوراق را انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه در تصحیح از گروه‌های آموزشی و همکاران خبره استفاده کرده‌ایم افزود: پیش‌بینی می‌شود تا روز جمعه کارها انجام و نهایی شود و روز شنبه ۱۶ تیر نیز نتایج اولیه امتحانات اعلام شود.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان و شرکت‌کنندگان بعد از دریافت نتایج، بلافاصله می‌توانند درخواست بررسی مجدد(اعتراض) دهند ادامه داد: اگر دانش‌آموزی نسبت به نمره رضایت نداشت و احساس کرد نمره بهتری کسب می‌کند، می‌تواند درخواست تصحیح مجدد دهد؛ مصحح چهارم مستقل از تصحیح قبلی کار تصحیح را انجام می‌دهد و نظرش نظر برتر است.

جستجو
آرشیو تاریخی