معاون اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو هشدار داد

خطر ابتلا به سرطان با استفاده از منابع مختلف برنزه‌کننده‌های پوست

معاون اجرایی اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو هشدار داد: استفاده از منابع مختلف برنزه‌کننده‌های پوست از جمله اشعه‌های ماورای بنفش خورشید و منابع مصنوعی آن باعث ایجاد سرطان می‌شود.
رؤیا مرجانیان با اشاره به اینکه نور خورشید شامل دو اشعه UVA و UVB است و قرار گرفتن بیش از حد در معرض آن می‌تواند منجر به سرطان پوست شود، اظهار داشت: علاوه بر ایجاد سرطان پوست، اشعه UVA می‌تواند باعث پیرپوستی زودرس، چین و چروک و لک پوست و اشعه UVB باعث آفتاب سوختگی شود.
وی با بیان اینکه آکادمی پوست امریکا (AAD) توصیه می‌کند از ضد آفتاب‌هایی استفاده کنید که دارای محافظت در برابر اشعه‌های UVB و UVA (با طیف گسترده) و با SPF ۳۰ یا بالاتر باشد، توضیح داد: بهتر است با توجه به رنگ و نوع پوست، مدت زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید و با مشورت با داروساز یا پزشک خود ضدآفتاب مناسب را انتخاب کنید. مرجانیان در مورد زمان استفاده از ضدآفتاب‌ها، گفت: حداقل ۱۵ دقیقه قبل از بیرون رفتن از خانه، کرم ضد آفتاب را روی پوست خشک استفاده و تا زمانی که در محیط باز هستید مطابق با دستورالعمل مندرج روی برچسب محصول، آن را تجدید کنید.
/سازمان غذا و دارو
جستجو
آرشیو تاریخی