معلمان مدارس غیردولتی «بیمه‌ تکمیلی» شدند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از پوشش بیمه‌ تکمیلی حدود ۳۰۰ هزار نفر از معلمان و فرهنگیان سازمان مدارس غیردولتی شامل خانواده‌ها و افراد تحت تکفل‌شان، خبر داد.
به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده در مراسم امضای تفاهمنامه بیمه دانا با صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی، آموزش و پرورش و تربیت نیروی انسانی را عامل پیشرفت، توسعه، تعالی و تمدن‌سازی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و از دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور یاد کرد و گفت: معلمان نقش کلیدی و مهم تربیتی و آموزشی دانش‌آموزان را در کلاس‌های درس برعهده دارند.
وی با بیان اینکه بخشی از جریان تربیت و آموزش در مجموعه تعلیم و تربیت کشور از سوی مدارس غیردولتی در حال انجام است، افزود: حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار جمعیت دانش‌آموزی و تقریباً یک میلیون و ۵۰۰ هزار فراگیر در مجموعه ۱۸ هزار مدرسه و ۲۰ هزار آموزشگاه حضور دارند که کار تربیت و آموزش آنها در حال انجام است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲۱۰ هزار معلم به صورت نیروهای شاغل آزاد و ۹۰ هزار نیروی بازنشسته در این مجموعه در حال فعالیت هستند، ادامه داد: بیمه تکمیلی و ساعات کاری آنها سال‌ها رها شده بود و در همین راستا تلاش و رایزنی‌هایی انجام شد تا برنامه‌ مشخص و مدونی جهت فعالیت‌های آنها تدوین شود. برای اولین بار است که معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند و این اقدام، حرکت مهمی برای رفاه فرهنگیان و معلمان مدارس غیردولتی محسوب می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی