با جدی شدن احتمال تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان

سایه وحشت بر سر شهرک‌های شمالی

امیر فرشباف
خبرنگار


با شتاب بخشیدن رژیم صهیونیستی به روند پایان تهاجم به رفح، گمانه‌هایی مبنی بر ورود ارتش اشغالگر به جبهه شمالی در حال افزایش  است. همزمان با تکثیر این گمانه‌زنی‌ها، سایه وحشت از همه‌سو بر سر صهیونیست‌ها افکنده شده و هشدارهای زیادی در جهت پیشگیری از یک انتحار غیرقابل پیش‌بینی، به نتانیاهو داده می‌شود. به گزارش روزنامه الاخبار لبنان، ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در حال شتاب بخشیدن به عملیات خود در شهر رفح و اطراف آن، در جنوب نوار غزه است. در حالی که انتظار می‌رفت دشمن ظرف چند هفته به عملیات خود در این شهر پایان دهد، اکنون به نظر می‌رسد این عملیات دو تا سه هفته بیشتر طول نکشد. طبق این گزارش، طرح ادعای «پیروزی همه‌جانبه در مرحله سوم» توسط مقامات صهیونیست، اسم رمز تداوم جنگ‌طلبی نتانیاهو برای بقای قدرت است.
 
سیاهچاله‌ای به نام جنگ با حزب‌الله
همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، همزمان با تبلیغات صهیونیست‌ها مبنی بر آمادگی برای تهاجم به لبنان، سیل هشدارهای نظامی و سیاسی به سوی تل‌آویو روانه شده است. یک سرلشکر بازنشسته ارتش اشغالگر، چنین حمله‌ای را به معنای خودکشی دسته‌جمعی صهیونیست‌ها و نابودی تل‌آویو توسط حزب‌الله خواند.
به گزارش المیادین، اسحاق بریک، مقام ارشد سابق ارتش اشغالگر هشدار داد که اعلام جنگ تل‌آویو به لبنان به معنای خودکشی دسته‌جمعی اسرائیل به رهبری نتانیاهو، گالانت و هالیوی است و پیامدهای جنگ علیه لبنان خطرناک‌تر از حمله به غزه خواهد بود.
زویکا هایموویچ، فرمانده سابق سامانه پدافند هوایی ارتش اشغالگر نیز با ابراز نگرانی از توانایی موشکی و پهپادی حزب‌الله گفت: من ارتش‌های زیادی را در دنیا می‌شناسم که توانمندی‌هایی در حد حزب‌الله ندارند.
به گزارش الاخبار، روزنامه عبری هاآرتص نیز در گزارشی نوشت: «حزب‌الله به لطف فناوری موجود و تسلیحات دقیق، به ارتشی هوشمند با قابلیت‌های دقیق برای جمع‌آوری اطلاعات از ارتش و زیرساخت‌های حیاتی اسرائیل تبدیل شده است.»
در همین زمینه سه مقام امریکایی در گفت‌وگو با تلویزیون سی‌ان‌ان گفتند، مقامات واشنگتن عمیقاً نگرانند که در صورت وقوع جنگی تمام‌عیار میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله، این جنبش بتواند دفاع هوایی این رژیم از جمله سیستم گنبد آهنین را در شمال از پای دربیاورد.
 
هم‌افزایی گروه‌های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی
پس از تهدیدات رژیم صهیونیستی برای تهاجم به لبنان، گروه‌های مقاومت منطقه اعلام کردند در کنار مجاهدان لبنان با ارتش اشغالگر می‌جنگند. در تازه‌ترین اعلام، گروه‌های مقاومت عراقی هشدار دادند اگر اسرائیل به لبنان تجاوز کند، در کنار حزب‌الله
خواهند جنگید.
روزنامه الاخبار لبنان نوشت که کتائب حزب‌الله، کتائب سیدالشهدا و جنبش النُجَباء عراق اعلام کردند که در صورت موافقت حزب‌الله لبنان، آمادگی دارند برای مقابله با هرگونه تجاوز صهیونیست‌ها به لبنان در کنار حزب‌الله بجنگند.
این روزنامه به نقل از منابعی در مقاومت اسلامی عراق بدون ذکر نام افزود که کتائب حزب‌الله و جنبش النُجَباء آمادگی خود را برای مشارکت در کنار حزب‌الله لبنان در صورت موافقت مقاومت لبنان، برای مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی اسرائیل به لبنان اعلام کردند.
رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین اقدام، طی عملیاتی تروریستی، یکی از اعضای جماعت اسلامی در لبنان را در یک عملیات پهپادی به شهادت رساند. به گزارش میدل‌ایست نیوز، به نقل از روسیا الیوم، پهپاد رژیم صهیونیستی، یک خودرو را در جاده روستای الخیاره در بقاع غربی در شرق لبنان هدف قرار داد. سازمان دفاع مدنی در شرق لبنان نیز اعلام کرد که یک نفر در پی این حمله شهید شده است. از طرفی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد که ایمن غطمه، مسئول تأمین سلاح حماس و جماعت اسلامی در لبنان را کشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی