«ایران» از اقدامات دولت سیزدهم در کاهش تجرد گزارش می‌دهد

دولت مردمی پیشرو در تسهیل ازدواج جوانان

دولت شهیدجمهور با تدارک بسته حمایتی چهارگانه از زوجین دهه شصتی، علاوه بر تخصیص وام و کالا کارت، به بیمه و اشتغال ایشان هم توجه ویژه داشت

مهسا قوی قلب/ کشور ما در چندسال اخیر چالش‌هایی در موضوع ازدواج تجربه کرده است اما دولت شهیدرئیسی برای رفع بسیاری از آن چالش‌ها اقدامات خاصی انجام داده است. از جمله این اقدامات، رسیدگی به مشکلات جوانان دهه شصتی‌ در بحث ازدواج است.
دولت شهیدجمهور با تدارک بسته حمایتی ۴ گانه از زوجین دهه شصتی، بویژه قشر روستایی، علاوه بر تخصیص وام و کالا کارت برای رفع مشکلات تهیه جهیزیه و محل زندگی، به بیمه و اشتغال ایشان هم توجه ویژه داشت.
از دیگر چالش‌های جامعه، طلاق زودهنگام زوجین بویژه در سال اول تا چهارم زندگی است که نشان می‌دهد، جوانان ما نیازمند راهنمایی در مهارت‌های زندگی و ارتباط متقابل در زندگی هستند.
از این رو معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، طرح مشاوره زوجین در چهارسال اول زندگی را پیش‌بینی و اجرایی کرد. در این طرح، مشاوره زوجین در سال اول کاملاً رایگان است و به کمک سامانه همساز، جوانان ایرانی تجربه شیرین‌تری از زندگی مشترک را برای خویش رقم می‌زنند. با این همه موضوع مشاوره در همین مرحله متوقف نشده است و با تدوین منشور مشاوره خانواده، این موضوع در آینده‌ای نزدیک ساماندهی بهتری خواهد داشت.
علاوه بر همه این‌ها، دولت شهیدجمهور تلاش کرده با حمایت از مجموعه‌های فرهنگی و سازمان‌های خیریه، مراسم ازدواج آسان و اهدای جهیزیه را نیز به عنوان طرح‌های حمایتی در اختیار جوانان قرار دهد تا هزینه‌های بالای ازدواج زمینه به تأخیر انداختن شروع زندگی را فراهم نسازد و دختر و پسر راحت‌تر بتوانند زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی