صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۱

اخبــــار

فعالیت همزمان ۳۰۰ تیم حفاری
در پروژه‌های فیبر نوری
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۳۰۰ تیم حفاری و دستگاه ترنچر در کشور برای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها فعالیت می‌کنند، گفت: ما در این پروژه در ابتدای راه هستیم و در کشورهای دیگر انجام این پروژه، یک دهه زمان برده است. به گزارش مهر، عیسی زارع‌پور در نشست با استاندار فارس به بررسی وضعیت ارتباطات و میزان پیشرفت پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌و‌کارها و مشکلات اجرای این پروژه در استان فارس پرداخت و یادآور شد: تجهیز ارتباطات پرسرعت روستاهای بالای بیست خانوار این استان به ۹۶ درصد رسیده و بقیه روستاها نیز در ادامه پروژه تکمیل خواهند شد.
زارع‌پور افزود: در این جلسه مشکلات انعقاد قرارداد پروژه در شهر شیراز مرتفع می‌شود و اپراتورها به سرعت کار را آغاز می‌کنند تا در صورت همراهی مدیریت شهری و مسئولان محلی بتوانیم تا پایان تابستان این پروژه را در این کلانشهر به اتمام برسانیم. بر‌اساس سیاست‌های سازمان تنظیم مقررات برای کلانشهرها ۳ اپراتور در نظر گرفته شده که منجر به رقابتی شدن و افزایش کیفیت خدمات به مردم می‌شود.
آزمایش لباس‌های فضایی
ویژه فرود بر ماه
در حالی که قرار است اداره کل ملی هوانوردی و فضا «ناسا» در سال ۲۰۲۶ بار دیگر انسان‌هایی را روی ماه فرود آورد، به‌تازگی آزمایش‌هایی برای بررسی نمونه‌ فضاپیمای این مأموریت و همچنین لباس‌های مخصوص فضایی انجام شده است. به گزارش ایرنا، این آزمایش که اولین مورد از این نوع از دوران آپولو است، بازخوردهایی درباره چگونگی کار لباس‌های فضایی ساخت شرکت «آکسیوم» با نمونه آزمایشی سامانه فرود انسان استارشیپ شرکت اسپیس ایکس (HLS) فراهم کرد. این فضاپیما گزینه انتخابی سازمان ناسا برای بردن و بازگرداندن فضانوردان به ماه در جریان مأموریت آرتمیس-۳ است. ناسا در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد در این آزمایش کلیات سامانه فرود انسان استارشیپ از جمله طراحی فیزیکی آن مورد سنجش قرار گرفته است و میزان انعطاف‌پذیری و راحتی لباس فضانوردان مورد توجه بوده است.
 
توقف ساخت کارخانه اینتل
در سرزمین های اشغالی
شرکت امریکایی اینتل، برنامه ساخت کارخانه ۲۵ میلیارد دلاری خود در اسرائیل را متوقف کرده است.
به گزارش ایسنا، اینتل در پاسخ به پرسش رویترز درباره این گزارش، بدون اشاره مستقیم به این پروژه، از نیاز به تطبیق پروژه‌های بزرگ با زمانبندی متغیر خبر داد و یادآور شد: تصمیمات ما بر‌اساس شرایط تجاری، پویایی بازار و مدیریت سرمایه، مسئولانه است.
 
اطلاعات گوشی جدید شیائومی لو رفت
اطلاعات به دست آمده از موبایل شیائومی ۱۵ نشان می‌دهد که این دستگاه دارای نمایشگر OLED و ۳ لنز ۵۰ مگاپیکسلی پشتی است. همچنین گفته می‌شود در این گوشی از تراشه اسنپ دراگون8GEN4 استفاده شده و وضوح ۱.۵ K دارد. تاکنون مشخص شده است که این دستگاه یک پرچمدار جمع و جور مانند شیائومی ۱۴ با نمایشگر ۶.۳۶ اینچی است. اطلاعات فاش شده همچنین نشان می‌دهد که این موبایل مجهز به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی OmniVision همراه با یک لنز اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی و لنز تله فتو ۵۰ مگاپیکسلی است بنابراین می‌تواند گزینه مناسبی برای عکاسی باشد. گفته می‌شود احتمالاً این گوشی حداکثر یک ترابایت حافظه داخلی و یک اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی