تکذیب نامه همسر رئیس‌جمهور شهید به شورای نگهبان

شایعه‌سازان و تخریبگران، حتی پس از شهادت آیت‌الله رئیسی همچنان به روندها و خبرسازی‌های غیراخلاقی خود ادامه می‌دهند. تازه‌ترین شایعه که رویکرد انتخاباتی دارد، تخریب خانواده رئیس‌جمهور فقید را در دستورکار قرار داده است. روز گذشته در برخی از شبکه‌های اجتماعی خبری تحت عنوان نامه جمیله علم‌الهدی به شورای نگهبان برای ردصلاحیت یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد. این درحالی بود که پیگیری‌ها حاکی از آن است که چنین نامه‌ای از اساس، وجود خارجی ندارد. اما این تنها خانواده شهید آیت‌الله رئیسی نبودند که وجود چنین نامه خیالی را تکذیب کردند. یک منبع آگاه در شورای نگهبان هم ضمن تکذیب این خبر گفت: چنین نامه‌ای به دست ما نرسیده و این خبر خلاف واقع است. هرچند بعید به نظر می‌رسد که شایعه‌سازان و منتشرکنندگان این خبر دروغ، تکذیب آن را نیز نشر دهند، اما سؤال این است که این تخریب‌ها با چه هدفی صورت می‌گیرد؟
 
حمله به میراث رئیس‌جمهور شهید
به نظر می‌رسد که ریشه این خبرسازی‌ها و شایعه‌پراکنی‌ها را باید در محبوبیت رئیس‌جمهور شهید و مهر تأیید آحاد ملت بر کارنامه شهید آیت‌الله رئیسی دانست. در مدت کمتر از سه سال فعالیت شهید رئیسی در مقام رئیس‌جمهور، همواره موجی از تخریب‌ها متوجه شخص و دولت او بوده است. اما پس از شهادت ایشان و حضور پرشمار آحاد ملت در مراسم تشییع شهدای خدمت، مشخص شد که تخریب‌کنندگان هیچ طرفی نبسته‌اند. بالاتر از آن، این حضور نشان داد که آرمان و کارنامه شهید رئیسی در کانون توجه مردم قرار دارد. به رغم این، به نظر می‌رسد شایعه‌سازان از شکست‌های گذشته خود هم درس نگرفته و قصد دارند آن تجربه ناکام را در غیاب رئیس‌جمهور فقید و این بار علیه نزدیکان او، دنبال کنند.
 
بی‌طرفی دولت در انتخابات
واقعیت این است که هم سرپرست ریاست جمهوری، هم خانواده شهید رئیسی و هم ارکان دولت، به شیوه‌های مختلف، اصل و مشی بی‌طرفی در انتخابات ریاست جمهوری را در دستورکار خود قرار داده‌اند. نشان این ادعا، بخشنامه‌های مختلف محمد مخبر و ممنوعیت هر نوع فعالیت انتخاباتی بخش‌های مختلف دولت است. از سوی خانواده شهید آیت‌الله رئیسی نیز تنها بر ضرورت دنبال کردن آرمان‌های آن شهید که آرمان انقلاب و مردم بوده، تأکید دیگری ابراز نشده است. در این شرایط می‌توان این گمانه را مطرح کرد که برخی تلاش دارند تا مشی و اصل بی‌طرفی دولت سیزدهم را زیر سؤال ببرند.
 
ضرورت برخورد با تخلفات و شایعه‌پراکنی‌ها
این دست فعالیت‌های تخریبی، آن هم درحالی که تنور رقابت‌های انتخاباتی هر روز داغ‌تر می‌شود، نمی‌تواند از نظر ناظران و داوران قضایی دور بماند. چرا که این اقدامات، می‌تواند زمینه تشویش اذهان عمومی را فراهم کرده و باعث جهت‌دهی خاص برخی رأی‌دهندگان شود. در همین رابطه بود که حجت‌الاسلام خطیب، وزیر اطلاعات در جلسه اخیر سران قوا، با ارائه گزارشی از وضعیت رقابت‌های انتخاباتی و برخی بی‌اخلاقی‌ها تأکید کرد که رفتار نامزدها و حامیان آنها با بی‌طرفی کامل و به‌طور مستمر رصد شده و به افرادی که رویکرد تخریب‌گرایانه اتخاذ کنند، تذکرات لازم داده خواهد شد و در صورت لزوم گزارش آن در اختیار مقام‌های قضایی قرار خواهد گرفت. دادستان کل کشور هم در اولین جلسه ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور، گفت: دادستان‌ها موظف شده‌اند که با استفاده از امکانات امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی، شایعات درباره انتخابات در فضای حقیقی و مجازی را رصد کنند و برابر موازین قانونی وظیفه برخورد با عامل یا عاملین را در دستورکار قرار دهند تا فضای پاکی برای رقابتی توأم با اخلاق برای تمام نامزدها فراهم شود و مردم در فضای کاملاً امن و با سلامت کامل به وظیفه خود عمل کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی