صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و یک - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و یک - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

رئیس‌جمهور جامع‌الاطراف

تعبیرهایی که رهبر انقلاب درباره رئیس جمهور شهید به کار بردند

محمد ایمانی
روزنامه نگار

رهبر انقلاب در پیام تسلیت به مناسبت درگذشت شهادت‌گونه آقای رئیسی، از ایشان به‌عنوان «عالم مجاهد، رئیس‌جمهور مردمی و باکفایت و پرتلاش» یاد کردند. همچنین در دیدار با خانواده شهید و مقامات ارشد دیگر کشور‌ها، توصیفات منحصر به فردی داشتند که شایسته بازخوانی است: «همه‌ مدت مسئولیت این انسان بزرگوار و فداکار چه در دوران کوتاه ریاست جمهوری و چه پیش از آن، یکسره به تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم، کشور و اسلام سپری شد.
رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت. در این حادثه تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و باارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این‌رو آزردگی‌هایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه‌روزی‌اش برای پیشرفت و اصلاح امور نمی‌شد.
ما یکی از بهترین عناصر‌مان در زیر این آسمان را از دست دادیم؛ یکی از بهترین‌ها را از دست دادیم... چاره‌ای نیست؛ اینها را باید تحمل کرد در راه خدای متعال.
حادثه از دست دادن رئیس جمهور و جمعی از مسئولان و همراهان آنها، سنگین است؛ اما در طول دوران جمهوری اسلامی همواره مشاهده کرده‌ایم که بر اساس حکمت الهی و با صبر و پایداری مردم، حوادث تلخ منشأ پیشرفت‌ها و حرکت‌ها شده‌اند.
از دست دادن شهید دکتر رئیسی، برای ما سخت است؛ اما به لطف خداوند، ملت ایران از این حادثه تلخ به‌عنوان یک فرصت استفاده خواهد کرد، همان‌گونه که در سال‌های گذشته از حوادث سخت، تولید فرصت شده است. ملت ما الحمدلله، ملت ایستاده و بیدار است و اعتماد و توکل ما نیز به خدای متعال زیاد است و ان‌شاءالله ملت ایران «از این حادثه سود خواهد برد.»
(در دیدار امیر قطر): از دست دادن رئیس‌جمهور جامع‌الاطرافی همچون آقای رئیسی، سخت است؛ اما با‌وجود این فقدان، حرکت کشور هیچ تغییری نخواهد کرد.»
(در دیدار نخست‌وزیر عراق): «ما شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم. آقای رئیس جمهور، برادر بسیار خوب و مسئولی کارآمد و با کفایت و صمیمی و جدی بود. »

جستجو
آرشیو تاریخی