صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و چهار - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و چهار - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۵

دورنما

العربی الجدید
قطر

روز نکبت امسال با همه سال‌ها تفاوتی برجسته دارد. در حالی که از سال 1948 تاکنون بارها گفته شده است که نکبت فلسطین ادامه دارد، امسال در شصت وهفتمین سالگرد این رویداد، شاهد آن هستیم که مردم فلسطین بویژه درغزه، بیش از هر زمان دیگری دچار آوارگی و ستم رژیم صهیونیستی هستند.

 

لو پی نیو
فرانسه

رئیس جمهور فرانسه تا چند روز دیگر به آلمان می رود و پیش‌بینی می شود در این دیدار قصد دارد درباره حمایت از کی‌یف مذاکره کند. پاریس ایده استونیا را در مورد اعطای وام مشترک 100 میلیارد یورویی به اوکراین برای کمک به تلاش‌های جنگی پذیرفته است. این در حالی است که کی‌یف از غربی‌هایی که در حمایت خود کند هستند، درخواست کمک فوری کرده است.

 

الاخبار
لبنان

روز گذشته نوار غزه شاهد یکی از شدیدترین روزهای نبرد از زمان آغاز عملیات زمینی بیش از هفت ماه پیش بود. دشمن که همزمان در حال گسترش دامنه عملیات خود در اردوگاه جبالیا در شمال نوارغزه و محله‌های اطراف آن است، بیشترین فشار را در سه جبهه آغاز کرد: محله الزیتون، منطقه المسلبه و محله صلاح الدین. در محور رفح نیز حملات ادامه دارد.

 

نو داچلند
آلمان

جنگ‌ها و درگیری‌ها در سراسر جهان باعث شده است، تعداد افرادی که از کشور خود فرار می‌کنند به رکورد جدیدی در سراسر جهان برسد. رصدخانه آوارگان داخلی روز سه شنبه در ژنو گزارش داد، در پایان سال گذشته میلادی، 75.9 میلیون نفر در داخل کشور خود آواره شدند. این حدود هفت درصد بیشتر از یک سال قبل و 50 درصد بیشتر از پنج سال قبل بود.

جستجو
آرشیو تاریخی