صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و دو - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و دو - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۱

اخبار

 ثبت رکورد تاریخی در انعقاد قرارداد با دانش‌بنیان‌ها
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از ثبت رکورد تاریخی در انعقاد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (inotex) خبر داد.
به گزارش ایسنا، روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی با اشاره به همت وزارت نفت در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان گفت‌: در دولت مردمی تعداد استفاده از این شرکت‌ها در صنعت نفت از ۱۵۰ به ۷۰۰ شرکت افزایش یافته و با اجرای تنها ۶۰ درصد از توافقات صورت گرفته میان این وزارتخانه با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، تاکنون بیش از یک‌و‌نیم میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور حاصل شده است.
روستاها به فیبر نوری متصل می‌شوند
مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی کشور گفت: برنامه‌ریزی برای اتصال روستاهای پرجمعیت کشور به فیبر نوری آغاز شده است و در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ این طرح اجرایی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، ایرج روحی با اشاره به وجود ۷۰ روستای بالای ۲هزار خانوار در کشور اظهار داشت: جمعیت ۴۴۱ روستا در کشور بین یک‌ تا ۲ هزار خانوار است، ۶۰۰ روستا نیز بین ۵۰۰ تا هزار خانوار داریم و هدفگذاری ما این است که بتوانیم بخشی از این روستاها را به فیبر نوری متصل کنیم. وی یادآور شد: برای اتصال برخی از روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت فیبر نوری برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.
همکاری ایران و مالی در تربیت نیروی انسانی هوش مصنوعی
معاون پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از همکاری ۲ کشور ایران و مالی در تربیت نیروی انسانی هوش مصنوعی خبر داد و گفت: این همکاری زمینه‌ساز تبادل دانش و تجربیات در حوزه هوش مصنوعی است.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جریان سفر نمایندگانی از مالی به کشور، علیرضا یاری گفت: مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی با تکیه بر دانش پژوهشگران ایرانی توانسته است به یکی از مهم‌ترین مراکز تخصصی در این زمینه در ایران تبدیل شود.
این همکاری می‌تواند زمینه‌ساز تبادل دانش و تجربیات گرانبها در حوزه هوش مصنوعی بین دو کشور باشد و به تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد کشور مالی در این عرصه کمک کند.
جستجو
آرشیو تاریخی