صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و دو - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و دو - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۱

گلهایتان را در هوا پرورش دهید

آرزوکیهان/ امروزه گجت‌های هوشمند از وسایل روشنایی گرفته تا سرگرمی و اتوماسیون در سطح بالاتری طراحی می‌شوند تا در دنیای مدرن بتوانند احساس بهتری به ما دهند. با پیشرفت تکنولوژی ظاهر خانه‌های ما بسیار متفاوت‌تر از گذشته شده است و طراحان داخلی تلاش می‌کنند تا با استفاده از هوش مصنوعی و ایده‌های نو، شکل نوینی به ساختار داخلی خانه‌هایمان بدهند. یکی از این ایده‌ها، گلدان‌های الکترومغناطیسی معلق با نام flyte Lyfe است؛ گلدانی با روکش سیلیکونی که به صورت شناور و معلق بر بالای یک صفحه الکتریکی در حال چرخش است. شناور بودن گلدان سبب می‌شود تا نور از زوایای مختلف به برگ‌های گلدان بتابد و گیاه رشد مناسبی داشته باشد زیرا برگ‌ها از تمامی زوایا نور آفتاب را دریافت می‌کنند.
به گفته طراحان، این نخستین باری است که چنین گلدان شناوری در هوا طراحی شده و می‌تواند هم رشد گیاه آپارتمانی شما را دوچندان کند و هم چرخش آن، آرامش را برایتان به ارمغان بیاورد. چرخش گلدان به آرامی و با زاویه 360 درجه‌ای است و این ویژگی سبب می‌شود که هر برگ میزان نور را به اندازه کافی دریافت کند. طراحان این گلدان معتقدند به لطف سیستم زهکشی تعبیه شده در طراحی، آب اضافی گلدان به یک مخزن مخفی پمپاژ می‌شود تا مانع خراب شدن ریشه گیاه بر اثر آب زیاد شود. درواقع این گلدان به شما این امکان را می‌دهد که گیاه مورد علاقه تان را در هوا پرورش دهید.

نحوه عملکرد گلدان
گلدان معلق با داشتن یک پایه الکترومغناطیسی متصل در کف با صفحه زیرین خود ارتباط برقرار می‌کند. پایه گلدان از جنس چوب ساخته شده ولی روکش گلدان، سیلیکونی است و از طریق یک آهنربا درکف گلدان با پایه الکترومغناطیسی ارتباط برقرار می‌کند. این گلدان حرکت چرخشی خود را طبق قانون دافعه قطب‌های آهن ربا انجام می‌دهد. هنگام چرخش، یک آهنربا در پایه و یک آهنربای دیگر در خود گلدان همزمان با هم کار می‌کنند تا بین دو قسمت گیاه دافعه ایجاد کنند و چنین دافعه‌ای به اثر شناور و معلق ماندن گلدان کمک می‌کند.

حس آزادی برای یک گیاه
گلدان الکترومغناطیسی شناوربا یک کابل به آداپتور برق متصل می‌شود تا بتواند میزان ولتاژ لازم برای چرخش گیاه را فراهم کند. این فناوری جالب در دنیای گیاهان توسط یک شرکت سوئدی طراحی شده است که در تولید محصولات نوآورانه تخصص دارد و سعی می‌کند محصولاتی شیک و مدرن را به دوستداران فناوری ارائه دهد. در محصولات این شرکت، به جزئیات توجه زیادی شده و برای ساخت ایده‌های جدید هم از مواد باکیفیت و پایدار استفاده می‌شود تا نتیجه کار نه تنها از نظر بصری خیره کننده باشد بلکه با محیط زیست هم سازگاری داشته باشد.
محصولات شناور شرکت Flyte، تجربه‌ای منحصر به فرد هستند که اشیای معمولی را به آثار هنری
خارق العاده تبدیل می‌کنند. این محصولات با زیبایی ظریف و مینیمالیستی خود، در فضای داخلی بازتعریفی از طراحی در دنیای مدرن را با خلاقیت بالا به نمایش می‌گذارند.

جستجو
آرشیو تاریخی