صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۲

اخبار

با اجرای فیبر نوری
سرعت اینترنت در کشور صدبرابر می‌شود
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: با دریافت سرویس فیبرنوری، سرعت اینترنت به صدبرابر یعنی تا هزار مگابیت بر ثانیه می‌رسد.
به گزارش مهر، امیر محمد‌زاده لاجوردی در سفر به استان مازندران در مراسم افتتاح پروژه فیبرنوری برای منازل و کسب و کارها در شهرستان گلوگاه گفت: شاهد این هستیم که تمامی خانوارها در مازندران تحت پوشش کامل فیبر نوری قرار گرفته‌اند و این گام اول پروژه بزرگ ملی است. ان‌شاءالله در گام دوم با کمک کاربر و اپراتور مجری این پروژه، شاهد این باشیم که تحریک تقاضا بخوبی انجام شود.
وی افزود: امیدوارم مردم بتوانند درخواست‌هایشان را ارائه دهند و تا حداکثر یک ماه اپراتور مجری متعهد است که اتصال را برای مردم برقرار کند و مردم شاهد دریافت اینترنت با سرعت بسیار بالا باشند.لاجوردی در پایان گفت: در حال حاضر متوسط سرعت حدود ۱۰ تا ۱۲ مگابیت بر ثانیه است که با دریافت این سرویس، سرعت صدبرابر یعنی تا هزار مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

راه‌اندازی «مرکز ملی آفرینش فناوری‌های کوانتومی»
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌ جمهوری گفت: مرکز ملی آفرینش فناوری‌های کوانتومی امسال در پارک فناوری پردیس ایجاد خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت علمی ریاست جمهوری، روح الله دهقانی افزود: این مرکز در شروع، ظرفیت امکان جذب بیش از ۱۰۰ فناور برتر را با شرایط مناسب کاری و استخدامی خواهد داشت. به گفته وی، مام (مرکز آفرینش ملی) فناوری کوانتوم یکی از موضوعاتی است که در قانون هفتم توسعه تصویب شده است.
دهقانی ادامه داد: در قانون هفتم توسعه آمده است که دولت تا پایان این برنامه موظف است، شش مرکز آفرینش ملی فناوری در شش حوزه ایجاد کند. معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری همچنین خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی که قرار است در این مرکز انجام شود در دستور کار و مورد توافق اعضای شورا قرار گرفته است. وی ابراز امیدواری کرد که این مرکز در آینده نزدیک به یکی از مراکز تحقیقاتی برتر کشور و منطقه در حوزه کوانتوم تبدیل شود.

حمایت یک‌میلیاردی از کسب و کارهای مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش‌مصنوعی و روباتیک اعلام کرد که این ستاد آمادگی دارد از کسب و کارهای آنلاین دارای سطح بلوغ فناوری ۳ یا بالاتر و مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی تا سقف یک‌میلیارد تومان حمایت کند.
به گزارش ایسنا، بهروز مینایی در هجدهمین رویداد رقابت‌های استارتاپی دانشگاه علم و صنعت ایران، با بیان اینکه دانشگاه‌ها نقش مهمی در رشد و توسعه کسب و کارهای استارتاپی دارند، اظهار کرد: باید فضای کارآفرینی دانشگاهی توسعه یابد.
رویداد رقابت‌های استارتاپی با حضور بنیانگذاران استارتاپ‌ها، دانشجویان و علاقه‌مندان به کسب و کار با هدف شناسایی شرکت‌های خلاق در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

پولیش رنگ نانویی
 ارمغان دانش‌بنیان‌ها
مدیر گروه مواد یکی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، از فروش مایع پولیش نانویی این شرکت به یکی از شرکت‌های تأمین‌کننده قطعات خودرو خبر داد و گفت: هدف‌گذاری ما تولید این ماده برای شهروندان است تا بتوانند در مواقع نیاز از این ماده برای پولیش خودروی خود استفاده کنند.به گزارش ایسنا، محمود خرمی افزود: سال گذشته یکی از شرکت‌های تولیدکننده قطعات سپر خودرو، از مایع پولیش نانویی در فرایند تولید خود استفاده کرد و ما به‌دنبال افزایش دامنه کاربرد این محصول در بخش‌های مختلف خودروسازی هستیم. با چند شرکت حوزه رنگ هم مذاکره داشتیم تا این مایع پولیش در سبد محصولات شرکت‌های تولیدکننده رنگ قرار گیرد و از طریق آنها وارد بازار شود.خرمی افزود: ظرفیت فعلی ما ۱۰۰ کیلوگرم در روز است که فعلاً بر اساس سفارش‌های دریافتی، کار می‌کنیم ولی امیدواریم با بازاریابی‌های انجام شده، بتوانیم تمام ظرفیت را برای تولید به ‌کار بگیریم. یکی از اهداف‌ ما این است که مایع پولیش را در بسته‌های ۱۰۰ گرمی برای مصرف‌کنندگان خُرد به بازار عرضه کنیم تا هر فردی که خودرویی دارد، یک بطری از این محصول را در دسترس داشته باشد و بتواند بدنه خودرو را به‌سادگی پولیش دهد. این محصول علاوه‌بر خودروسازی، در حوزه‌هایی نظیر یخچال‌سازی، تولید لوازم خانگی و مشاغلی نظیر صافکاری قابل کاربرد است.

جستجو
آرشیو تاریخی