صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۲

کدنویسی را آسان یاد بگیرید

هر روز دستگاه‌های هوشمند نیازهای کاربران را برطرف می‌کنند که در هر یک از موارد باید گفت این تلاش برنامه‌نویسان است که راه را برای راحتی کاربران هموار کرده است.این برنامه نویسان با استفاده از برنامه‌ها و زبان‌های مختلف برنامه نویسی به نوشتن کدها می‌پردازند و در نهایت اجرای این کدها می‌تواند به ما کمک کند تا شاهد عمل دستگاه‌های هوشمند به دستوراتمان باشیم. احتمالاً در میان شما هم افرادی هستند که به برنامه نویسی علاقه‌مندند ولی فرصت کلاس رفتن را ندارند یا نمی‌دانند که باید از کجا شروع کنند. فعالان حوزه فناوری برای این مشکل هم یک راهکار ارائه داده‌اند. شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن SoloLearn، کدنویسی و برنامه‌نویسی را یاد بگیرید حتی اگر بسیار مبتدی هستید. این اپ ویژه گوشی‌های اندرویدی است و بر خلاف بسیاری از برنامه‌های مشابه که تنها از تعداد خاصی زبان برنامه نویسی پشتیبانی می‌کنند این اپ از 11 زبان گوناگون حمایت می‌کند و دروس را به صورت مستمر به‌روز می‌کند. مراحل مبتدی این اپ کاملاً رایگان است ولی وقتی به مرحله پیشرفته می‌روید باید اقدام به خریداری موارد آموزشی کنید.
SoloLearn درواقع مجموعه‌ بزرگی از محتوای رایگان آموزش کدنویسی از مبتدی تا حرفه‌ای است و شامل زبان‌های برنامه‌نویسی محبوبی همچون پایتون، جاوا، PHP، SQL، سی، سی شارپ و سی پلاس پلاس و همچنین زبان‌های مخصوص توسعه‌ وب از جمله اچ تی‌ام ال 5، جاوااسکریپت و JQuery می‌شود. پس از دانلود و نصب برنامه، در اولین ورود نیاز به ساخت حساب‌ کاربری خواهید داشت.
پس از ایجاد حساب کاربری، باید درس‌هایی که قصد فراگیری آنها را دارید، انتخاب کنید که لیست دروس ارائه شده در اپلیکیشن SoloLearn بسیار گسترده‌ است.البته باید گفت که سازندگان برنامه، تمرکز ویژه‌ای بر زبان پایتون داشته‌اند و امکان یادگیری آن در چندین سرفصل مختلف مانند پایه، علوم و ساختارهای داده وجود دارد. عناوین دیگری هم مثل یادگیری ماشینی و علوم داده به صورت مستقل در اختیار کاربران قرار گرفته‌. حالا کاربر باید علاوه بر وضعیت آشنایی خود با کدنویسی، میزان ارتباط خود با کدنویسی در روزمره و مقدار وقت در نظر گرفته شده برای یادگیری را مشخص کند. هدف‌گذاری کاربر و تعداد درس‌هایی که قصد انجام آنها در طول روز را دارد، در کنار سن کاربر، می‌تواند یک مسیر آموزشی سفارشی و پرکاربرد را در اختیار وی قرار دهد. این اپ پرکاربرد را می‌توان ازفروشگاه کافه بازار به صورت رایگان دانلود کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی