وزیر فرهنگ در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور خبر داد

برگزاری نمایشگاه قرآن از اول فروردین در تهران و استان‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هشتصدوشانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: در شورای مهندسی‌فرهنگی مصوب شد که مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور برای تأثیرگذاری بیشتر در اجرای مصوبات توسط استاندار ابلاغ شود. وزیر فرهنگ گفت:  از اول فروردین سال آینده نمایشگاه قرآن تهران و همزمان با آن در استان‌های مختلف برگزار می‌شود. او افزود: یکی از سیاست‌های جدی دولت توجه به اقتصاد دریا، با اولویت حفظ تعادل فرهنگی و ارتقای سنت‌های اصیل و دیرپا در جزایر و مناطق جنوب کشور است. متأسفانه اقدامات قبلی، به دلیل عدم توجه به اقتضائات فرهنگی و اجتماعی، همراه با برخی تجارب تلخ شده است.
اسماعیلی افزود: جزایر بی‌نظیر و زیبایی نظیر قشم به اندازه‌ای تنوع لباس، غذا و نوا و آوا دارد که باید مرکز اصلی فرهنگی در منطقه شمال و جنوب خلیج فارس باشد، ولی نگاه نادرست، تلاش می‌کند این مناطق را به محلی برای نمایش سبک زندگی و فرهنگی تبدیل کند.
وزیر فرهنگ تأکید کرد: نباید فهم‌مان از توجه به دریا به گسترش فرهنگ غربی تقلیل پیدا کند چرا که این نشان‌دهنده عدم‌وجود نگاه فرهنگی است که لازمه توسعه متوازن به‌شمار می‌آید.
او ادامه داد: ما یک‌سیاستی را شروع کردیم که تأسیس اقلیم‌های فرهنگی است. در سه منطقه آذربایجان‌غربی، منطقه مرکزی شامل همدان، زنجان(بزرگراه حکمت) و همچنین در منطقه خراسان رضوی این سیاست را پیش می‌بریم. وزیر فرهنگ تصریح کرد: یک‌ تحول جدی فرهنگ‌پایه در منطقه خلیج فارس با هدف اصلی حفظ سنت‌های فرهنگی و تبلیغ و ترویج آن ایجاد می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی