صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهار - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهار - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱

یمنی‌ها در تظاهرات میلیونی: تا پیروزی در کنار مردم غزه ایستاده‌ایم

مردم یمن دیروز، جمعه نیز همچون هفته‌های گذشته، با شعار «تا پیروزی در کنار مردم غزه ایستاده‌ایم» به خیابان‌ها آمدند و همبستگی مجدد خود را با ملت فلسطین اعلام کردند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، شهروندان یمنی دیروز در استان «صعده» واقع در شمال غربی یمن با شعار «تا پیروزی کنار غزه ایستاده‌ایم» اقدام به برگزاری راهپیمایی گسترده کردند. در این راهپیمایی، شهروندان یمنی با سر دادن شعارهای ضد صهیونیستی و ضد امریکایی حمایت خود را از ملت فلسطین تا تحقق پیروزی در غزه اعلام کردند. شهروندان یمن با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام کرده و از ملت‌های عرب، مسلمان و همه آزادگان جهان خواستند برای توقف تجاوز صهیونیست‌ها به رفح وارد عمل شوند. در این راهپیمایی باشکوه مردم صعده از مواضع کشورهایی که از مشارکت با امریکا و انگلیس در تجاوز به مردم یمن خودداری کردند، تمجید کردند.
در بیانیه امروز مردم یمن آمده است: «از مردم عرب، مسلمان و همه آزادگان جهان می‌خواهیم که کالاهای امریکایی و اسرائیلی و شرکت‌هایی که حامی آنها هستند را تحریم کنند.»
علاوه بر صعده، صدها هزار نفر از مردم رَیمه و مأرب تجمع کرده و در حمایت از مردم غزه و محکومیت حملات امریکا و انگلیس شعار دادند. به نوشته وبگاه المسیره، در این راهپیمایی که با عنوان «عرصه ما جهاد است، تا پیروزی، ثابت‌قدم با غزه هستیم» برگزار شد، تظاهرات کنندگان علیه امریکا و انگلیس و حملات هوایی به یمن نیز شعار داده و بر ادامه جهاد و مبارزه تأکید کردند. آنها پرچم‌های یمن و فلسطین و شعارنوشته‌هایی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تصاویر زنان و کودکان غزه را در دست داشتند.
در بیانیه مشترک پایانی صعده، ریمه و مأرب نیز از مسلمانان و آزادگان جهان خواسته شد تا کالاهای اسرائیلی و شرکت‌های حامی این رژیم را تحریم کنند.
در تظاهرات امروز که به دعوت «عبدالملک الحوثی» برگزار شد محمد علی الحوثی، رئیس شورای عالی انقلاب یمن نیز به سخنرانی پرداخت و گفت: «به امریکایی‌ها می‌گوییم که قهرمانان یمنی از میان یورش‌ها و محاصره‌ها [برای نبرد] به همه جبهه‌ها آمده‌اند»، این هشدار محمدعلی الحوثی به واشنگتن بود. وی در ادامه با تأکید بر اینکه دریای سرخ دیگر محل تفریح امریکایی‌ها نیست، تصریح کرد «این نبرد مستقیم، گشایش و پیشرفت ما در مواجهه با دشمن امریکایی و انگلیسی است.»
جستجو
آرشیو تاریخی