صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و هشت - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و هشت - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

مرور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم تجدید میثاق با امام راحل:
قوی‌ترین بخش سلامت را در منطقه داریم
همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، دکتر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در حرم مطهر امام راحل، ضمن نثار گل و قرائت فاتحه با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی میثاق بست و در مسیر تداوم دستاوردهای انقلاب اسلامی با بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید عهد کرد.
به گزارش وبدا، وزیر بهداشت در این مراسم، با اشاره به دستاوردهای انقلاب در حوزه سلامت عنوان کرد :قوی‌ترین بخش سلامت در منطقه را در اختیار داریم، چرا که تنها کشوری هستیم که توانستیم 6 نوع واکسن تولید کنیم و سال گذشته در سازمان بهداشت جهانی به عنوان کشور موفق در پیشگیری و درمان کرونا معرفی شدیم.
وزیر بهداشت، با اشاره به فعالیت ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی، حضور ۲۲ هزار هیأت علمی و ۲۷۰ هزار دانشجو در کشور، گفت:850  مرکز تحقیقاتی و پارک‌های علم و فناوری در کشور مشغول فعالیتند و در حوزه دانش‌بنیان توانسته‌اند افتخارآفرین باشند.
عین‌اللهی گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد تأمین نیاز تجهیزات پزشکی کشور را به شرکت‌های دانش‌بنیان داده‌ایم و حدود ۹۹ درصد از داروها در داخل کشور تولید می‌شود، حال آنکه در ابتدای انقلاب، این عدد ۲۰ درصد بود.

وزیر آموزش و پرورش:
دولت سیزدهم
بهار تحقق سند تحول بنیادین است
وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای سند تحول بنیادین و توجه به اینکه این دولت بهار تحقق سند است، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اجرای سیاست‌های کلی نظام در آموزش و پرورش و مأموریت‌های ابلاغی رئیس‌جمهور از جمله راهبردهای مهمی است که باید با تاکتیک‌های مطلوب انجام گیرد.
به گزارش وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی، در آیین تودیع و معارفه معاون پرورشی و فرهنگی، معاون آموزش ابتدایی و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی، افزود: حاصلخیزی آینده کشور وابسته به بذری است که اکنون آموزش و پرورش می‌کارد.
صحرایی با تشریح برنامه‌های راهبردی معاونت آموزش ابتدایی، اظهار داشت: اجرای نظام دوری با نگاه به بهبود سازماندهی معلمان در مدارس، اجرای طرح شهید همت در راستای توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و طرح شهید محمودوند که در حوزه بازماندگان از تحصیل نیز مورد توجه است.
وی با اشاره به طرح‌های اجرا شده در حوزه سازمان آموزش و پرورش استثنایی، گفت: اقدام راهبردی جذب درمانگر، تلاش در بهبود وضعیت سنجش نوآموزان، تأسیس مراکز جامع توانبخشی یا مدارس اوتیسم بحث مهمی بوده که در سازمان آموزش و پرورش استثنایی رقم خورده است. لازم به ذکر است در این آیین، حجت السلام محمدحسین پورثانی، به عنوان معاون پرورشی و فرهنگی، حمید طریفی حسینی، به عنوان معاون آموزش ابتدایی و حجت‌الله الماسی، به عنوان سرپرست سازمان آموزش و پرورش استثنایی منصوب شدند و از زحمات اصغر باقرزاده و معصومه نجفی پازوکی تقدیر شد.

جستجو
آرشیو تاریخی