صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و هشت - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و هشت - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

تازه‌ها

معاون پرستاری وزارت بهداشت:
۴۸ درصد استخدام‌های حوزه سلامت مربوط به پرستاران است
معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از مجموع مجوزهای استخدامی که از سال ۹۸ آغاز شده ۴۸ درصد از مجوزها به گروه پرستاری اختصاص داده شده که با توجه به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نیاز به ترمیم دارد.
به گزارش ایرنا، عباس عبادی در نشست خبری به مناسبت دهه فجر که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: براساس قانون تبدیل وضعیت ایثارگران بیش از ۲۰ هزار نفر از گروه پرستاری بودند که از این طریق جذب شدند و از ۲۵ هزار نفر مجوز استخدام در مهر ماه امسال ۵۰ درصد مربوط به گروه پرستاری بود که تلاش می‌شود تا پایان سال این افراد به کارگیری شوند.
وی با اشاره به اینکه پانسیون‌های پرستاری در ۳۱ منطقه کشور در حال ساخت است، اظهار داشت: فرایند جذب پرستاران در دولت مردمی رو به افزایش بوده و بسته ماندگاری گروه پرستاری اکنون در حال تدوین است. در این بسته، تمرکز بر معیشت و کرامت پرستاران و اصلاح فرمول اضافه کار و افزایش ضریب در صورت تأیید هیأت دولت مورد توجه است.
وی تأکید کرد: طرح تعرفه خدمات پرستاری اجرایی شده که در ابتدا ۱۷ بسته تعریف شده بود، اما پیشنهاد ما ۵۰ بسته خدمتی بوده که به شورای عالی بیمه پیشنهاد شده است.

مراکز مراقبت در منزل
تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند
عبادی با اشاره به اینکه نرخ موالید افت پیدا کرده است، اظهار داشت: افراد دهه ۶۰ تا ۲۰ سال آینده وارد دوره سالمندی می‌شوند که انتظار می‌رود با افزایش بیماری‌های مزمن، کارهای اساسی از جمله برگزاری دوره‌های مهارت آموزشی، ایجاد رشته طب سالمندی و غیره انجام شود.وی درباره خدمات مراقبت پرستاری در منزل گفت: هزار و ۴۰۰ مرکز مراقبت و پرستاری مجوز دارند و به رغم اینکه تعرفه مشخص شده است، اما تحت پوشش بیمه نیستند. در برنامه هفتم این اقدام انجام خواهد شد.

ضرورت استقرار نیروی انتظامی در بیمارستان‌ها
وی با اشاره به حادثه ضرب و شتم پرستار یاسوجی و ورود دادستان به موضوع، از رایزنی با نیروی انتظامی برای جلوگیری از تکرار این حوادث خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم ساختار داخل اورژانس بیمارستان‌ها طوری طراحی شود تا علاوه بر حراست، از ظرفیت نیروی انتظامی نیز استفاده شود.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران خبر داد
اختصاص فضایی برای اسکان موقت ترنس‌ها
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: برای ترنس‌ها فضای ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم. به طوری که وزارت بهداشت همکاری کرده و ما هم زیرساخت و فضایی را آماده کرده‌ایم تا آنها هم سرپناهی داشته باشند.
به گزارش فارس، احمد احمدی صدر همچنین با بیان اینکه برای پذیرش افراد بی‌خانمان هیچ مشکلی از نظر ظرفیت نداریم، اظهار کرد: خصوصاً در این ایام که شاهد برودت هوا هستیم آمادگی کامل برای پذیرش وجود دارد و از شهروندان می‌خواهیم در صورت مواجهه با افراد بی‌خانمان، با شماره تلفن ۱۳۷ تماس بگیرند تا آنان به مراکز درنظر گرفته شده راهنمایی شوند و از سرما در امان باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی