صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

شهری

بودجه‌ریزی سال ۱۴۰۳
بر پایه «من شهردارم»
شهردار تهران با بیان اینکه امسال پروژه‌های بیشتری با اعتبار بالاتری در طرح «من شهردارم» در معرض انتخاب قرار گرفته است، گفت: یکی از نکات قابل توجه این طرح در دوره دوم این بود که بودجه‌ریزی سال ۱۴۰۳ بر پایه «من شهردارم» گذاشته شد.
به گزارش فارس، علیرضا زاکانی در آیین تقدیر از دست‌اندرکاران دومین دوره طرح «من شهردارم» با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که مردم همه کاره هستند و حضور آنها معجزه می‌کند، اظهار کرد: هدفگذاری در این مسیر معطوف شد به اینکه در قاعده هرم اجتماعی همه مردم حق ایده، نظر و مشارکت جدی و اساسی داشته و بر اجرای این ایده‌ها نظارت جدی داشته باشند. وی افزود: زحمتی که شورا در طرح «رصد» کشیده بود با تحولی تبدیل به طرح «من شهردارم» شد تا معجزه مشارکت مردم در این طرح دیده شود.
شهردار تهران با اعلام اینکه در سال قبل ۲ هزار و ۸۰ طرح به رأی مستقیم مردم گذاشته شد، اضافه کرد: بالغ بر۳۵۰ هزار نفر در نخستین دوره طرح من شهردارم، مشارکت کردند.
 

مردودی فنی یک سوم خودروهای ۳ ساله
 مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اعلام کرد: بررسی نتایج آزمون خودروها در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد ۲۲ درصد از خودروهای با سن دوسال و ۲۹ درصد از خودروهای با سن ۳ سال در مراجعه نخست به دلیل نقص فنی در آزمون‌های معاینه فنی مردود شده‌اند.
محمدمهدی میرزایی قمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سخنان اخیر رئیس پلیس راهور فراجا مبنی بر کاهش معافیت سن معاینه فنی خودروها از چهار سال به دوسال، گفت: بنا بر قانون هوای پاک مصوب سال ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی،  خودروهای نو از زمان تولید به مدت چهارسال از انجام معاینه فنی معاف هستند؛ البته این زمان نیاز به بازنگری دارد و بایستی بین زمان گارانتی و زمان معافیت یک تناسب برقرار باشد.
وی تأکید کرد: در حال حاضر زمان گارانتی دو تا سه سال است و زمان معافیت معاینه فنی چهارسال و این بدان معنی است که خودروها پس از طی دوره گارانتی در بازه یک تا دو سال بدون هیچ نظارتی تردد می‌کنند.
به گفته میرزایی قمی، همچنین با تشخیص صحیح و به‌هنگام ایراد خودرو در مراکز معاینه فنی از هزینه‌های مضاعف به سیستم خدمات پس از فروش تولیدکنندگان خودرو نیز جلوگیری می‌شود.


افزایش۲برابری روزبازارهای پایتخت
مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: در این دوره مدیریت شهری تعداد روزبازارها دو برابر شده است.
به گزارش فارس، سعید بیگی پیرامون آخرین وضعیت ایجاد «روزبازارهای جدید» برای دستفروشان اظهار کرد: هر فضایی که در اختیار شهرداری تهران باشد و البته به شرط ظرفیت منطقه، روز بازار ایجاد خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری تعداد «روزبازارها» دوبرابر شده است، ادامه داد: در حال حاضر ۶۱ «روزبازار» فعال داریم. مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به اینکه سیاست ما افزایش کیفیت ساخت بازار و روزبازارهاست، خاطرنشان کرد: در موضوع ساماندهی دستفروش‌ها و بساط گستران بیش از ۱۰ بازار جدید در مناطقی که بیشترین ازدحام را داشته از جمله تجریش، شوش، صابونیان و... ایجاد شده که تأثیر بسزایی دررفع سد معبر و همچنین کسب و کار دستفروشان واقعی داشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی