صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت:

به «سیگارهای الکترونیک» مجوز نمی‌دهیم

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت به‌هیچ عنوان زیربار ارائه مجوز قانونی فروش محصولات دخانی الکترونیکی نخواهد رفت، گفت: این محصولات حاوی مقادیر زیادی نیکوتین هستند و سبب می‌شوند فرد در عین مصرف دخانیات معمولی، به مصرف سیگار الکترونیک هم اقدام کند.
به گزارش ایسنا، مهندس بهزاد ولی‌زاده با تأکید بر ممنوعیت واردات و همچنین فروش سیگارهای الکترونیک، تصریح کرد: در جلسات خود با ستاد صنایع دخانی و اصناف بر این موضوع تأکید کرده‌ایم تا جلوی فروش سیگارهای الکترونیک که به شکل قاچاقی وارد کشور می‌شوند را بگیرند.
وی افزود: ما به‌هیچ عنوان محصولات الکترونیکی را در دسته محصولات سالم نمی‌شماریم و به‌هیچ عنوان زیربار ارائه مجوز قانونی فروش محصولات دخانی الکترونیکی نخواهیم رفت.
ولی‌زاده تأکید کرد: دنیا گرفتار این مسأله شده است و کسانی که به قاچاق سیگار الکترونیک اقدام می‌کنند، به مصرف دخانیات دامن ‌می‌زنند و تهدید‌کننده سلامت عمومی هستند، چراکه این محصولات حاوی مقادیر زیادی نیکوتین هستند و برای افراد وابستگی ایجاد می‌کنند و فرد در عین مصرف دخانیات معمولی، به مصرف سیگار الکترونیک هم اقدام می‌کند و هزینه‌های هنگفتی را به بخش سلامت تحمیل می‌کند.
وی با اشاره به اینکه تحقیقات نشان داده است که درصد قابل‌توجهی از افرادی که سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کنند، مصرف هم‌زمان سیگار را هم دارند، اظهار کرد: این‌گونه نیست که اگر کسی سیگار الکترونیک بکشد دیگر سیگار مصرف نکند، زیرا بعد از مدتی سیگار الکترونیک وابستگی روانی و جسمی فرد به سیگار را تأمین نمی‌کند.
جستجو
آرشیو تاریخی