صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

مرور

رئیس سازمان ثبت احوال کشور عنوان کرد:
تعیین تکلیف فاقدین شناسنامه در کشور
دکتر هاشم کارگر، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال موضوع فاقدین شناسنامه را به عنوان یکی از دغدغه‌های مسئولین برشمرد و تعیین تکلیف این افراد را از اولویت‌های این سازمان عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، دکتر هاشم کارگر، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال با تأکید بر اینکه موضوع فاقدین شناسنامه به عنوان یکی از دغدغه‌ها در سطح کشور مورد توجه ویژه مسئولین قرار دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه موضوع افراد فاقد شناسنامه، از موضوعات بسیار مهمی بوده که در چند دهه گذشته همواره کشور درگیر آن بوده است لذا در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر حل مشکلات مردم، در اولین سفر استانی رئیس‌جمهور به استان سیستان و بلوچستان، اقدامات ویژه‌ای درخصوص رسیدگی به وضعیت افراد فاقد مدارک هویتی مدعی تابعیت ایرانی این استان در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: به منظور تسریع در انجام امور مربوط کارگروهی تشکیل شده است تا با ایجاد هماهنگی در بین دستگاه‌های ذیربط اقدامات مؤثرتری به عمل آید. وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه الکترونیکی http://faghedin.sabteahval.ir و ثبت‌نام حدود 200 هزار نفر در این سامانه، افزود: این سامانه به منظور شناسایی، صدور کارت موقت و در نهایت تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه با هدف استفاده از خدمات اجتماعی در راستای تکالیف دستورالعمل مقابله با فقر مطلق و کاهش هزینه‌های حاکمیتی راه‌اندازی شده است که افراد بتوانند در این سامانه ثبت‌نام و جهت احراز هویت و تابعیت و در نهایت صدور شناسنامه اقدام کنند.
 
 
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی:
هزینه‌های درمان سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای تأمین‌اجتماعی آب می‌خورد
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اعلام اینکه هزینه درمانی تأمین‌اجتماعی در هر سال بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: باید ضمن توسعه خدمات، بر کنترل و نظارت دقیق این هزینه‌ها تمرکز کرد.
به‌ گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی با تأکید بر اهمیت مدیریت منابع و مصارف و صیانت از حقوق ذی‌نفعان در سیاستگذاری بخش درمان گفت: نباید اجازه داد هزینه‌های غیرمنطقی و نابجا به نظام بیمه‌ای تحمیل شود. تحمیل هزینه‌های نابجا مانند درخواست‌های غیرضروری خدمات تشخیصی گران‌قیمت، بیمه‌های درمان را با چالش‌هایی در اجرای مأموریت اصلی که صیانت مؤثر از بیمه‌شدگان در مقابل هزینه‌های سنگین درمان‌های مورد نیاز است، مواجه می‌کند. برای تحقق این هدف باید نظام سلامت کشور، تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌ها یا گایدلاین‌های روش‌های بالینی درمانی و پاراکلینیکی را با جدیت دنبال کند.
وی ضمن استقبال از نتایج فعالیت سامانه پایش درمان غیرمستقیم، افزود: برای طراحی و اجرای این پیشخوان مدیریتی زحمات زیادی کشیده شده است. روزانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار خدمت سرپایی به اضافه ۱۳ تا ۱۴ هزار خدمت بستری و همچین تعداد زیادی خدمات پیرامونی در تأمین‌اجتماعی ارائه می‌شود. مدیریت و نظارت بر این حجم از خدمات در بخش‌های مختلف با نیروی انسانی و مدل‌های مرسوم، به‌طور کامل و دقیق مقدور نیست و باید از رویکردهای نوین و نظارت‌هایی که به مدد دانش روز در دنیا متداول شده است، استفاده کنیم.
 

رئیس هیأت‌مدیره انجمن دیابت ایران:
داروهای دیابت کالای لوکس نیستند
رئیس هیأت‌مدیره انجمن دیابت ایران با اشاره به این‌که داروهای دیابتی کالای لوکس نیستند عنوان کرد: برای آنکه عدالت دسترسی به داروهای دیابت برای همه اجرا شود باید این داروها تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.
به گزارش روابط عمومی انجمن دیابت ایران، دکتر سعید کلباسی افزود: درواقع باید همه بیماران دیابتی چه آنهایی که در روستاهای دورافتاده مرزی زندگی می‌کنند و چه آنهایی که در بهترین و مرفه‌ترین مناطق کشور زندگی می‌کنند، دسترسی یکسانی به داروهای دیابتی داشته باشند چراکه مصرف برخی از داروها عوارض زیادی دارد و می‌تواند افت‌های پی‌درپی قند و یا چاقی را به‌دنبال داشته باشد.
 این فوق تخصص غدد و متابولیسم ادامه داد: نباید از حق بگذریم که بیشتر انسولین‌های روز دنیا در کشور بیمه هستند. اگر به قیمت این انسولین‌ها در همین کشورهای اطراف‌مان نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که قیمت انسولین در افغانستان و عراق و پاکستان به‌شدت بالا است و درواقع باید بگوییم دولت در بخش درمان و سلامت بیماران دیابتی سنگ تمام گذاشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی