از سوی حزب الله لبنان، انصارالله یمن و کتائب عراق صورت گرفت

موشک باران مقر امریکایی‌ها

روز گذشته جبهه مقاومت غرب آسیا که اراده خود را بر عملی کردن مستمر تهدیدات ثابت کرده و تقریباً به‌طور روزانه حملات راهبردی را علیه منافع رژیم صهیونیستی به نتیجه رسانده چند موضع را مورد هدف خود قرار داد.

فائزه سادات یوسفی
خبرنگار


روز گذشته جبهه مقاومت غرب آسیا که اراده خود را بر عملی کردن مستمر تهدیدات ثابت کرده و تقریباً به‌طور روزانه حملات راهبردی را علیه منافع رژیم صهیونیستی به نتیجه رسانده، چند موضع را مورد هدف خود قرار داد.

انصارالله یمن
شامگاه سه‌شنبه نیروهای مسلح یمن بعد از آنکه کشتی تجاری «ام‌اس‌سی یونایتد» در دریای سرخ به اخطارهای آنها توجهی نکرد، مورد هدف خود قرار دادند. در همین رابطه، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بازشماری دوباره منطق درگیری یمن در دریای سرخ اعلام کرد: «این عملیات بعد از آن انجام گرفت که خدمه این کشتی 3 بار اخطار نیروهای مسلح یمن را نادیده گرفتند. نیروهای مسلح یمن مجدداً تأکید می‌کند که خواستار ادامه کشتیرانی آزادانه در دریای سرخ هستند اما عبور همه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به‌ سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، ممنوع است.» سریع هدف از این مجموعه عملیات‌ها را حمایت از ملت فلسطین دانست و خاطرنشان کرد: «عملیات‌ ما علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم به بندرهای فلسطین اشغالی تا زمان رفع محدودیت انتقال دارو و غذا به نوار غزه، ادامه خواهد داشت.» علاوه بر آن، ‌سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دادن منطقه ام‌الرشراش(ایلات) در جنوب فلسطین اشغالی و چند منطقه دیگر با پهپاد توسط نیروهای مسلح یمن خبر داد. روزگذشته در کشاکش حملات مقاومت یمن، فرماندهی مرکزی امریکا «سنتکام» مدعی شد که 12 پهپاد تهاجمی، سه موشک بالستیک و دو موشک کروز را که از سوی ارتش یمن شلیک شده رهگیری و منهدم کرده اند. بنابراین ادعا، پهپادها و موشک‌های مذکور در جنوب دریای سرخ و توسط ناوشکن «یو اس اس لابون» و جنگنده‌هایی از گروه ضربت تحت فرماندهی ناو هواپیمابر «یو اس اس دوایت آیزنهاور» منهدم شدند. وی در همین حال اعلام کرد، حمله ارتش یمن به کشتی‌ها در جنوب دریای سرخ خسارت و تلفات جانی به همراه نداشته است. پس از ساعتی علی القحوم، از مقامات ارشد انصارالله با رد این ادعا اظهار داشت که سامانه‌های دفاعی امریکا و اسرائیل نتوانستند مانع عملیات ارتش یمن شوند و موشک‌ها و پهپادهای نیروهای مسلح موفق شدند از این سامانه‌ها عبور کنند.

عـراق
مقاومت عراق نیز روز گذشته به پایگاه نظامیان امریکا در منطقه الشدادی سوریه حمله کرد. علاوه بر آن منابع عراقی گزارش دادند که یک پایگاه نظامی امریکا در استان الانبار عراق مورد حمله موشکی قرار گرفته و صدای سه انفجار قوی در تأسیسات نظامی امریکا شنیده شده است. ساعاتی پیش از این نیز، مقاومت اسلامی عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه نظامیان امریکا را در الشدادی سوریه با شلیک موشک هدف قرار دادند. آنها در ادامه اعلام کردند که تخریب سنگرهای امریکا را در پاسخ به کشتارهای رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه انجام خواهند داد. طبق بررسی‌های مرکز تحولات جهان اسلام، این سیزدهمین حمله به مواضع ارتش امریکا در منطقه الشدادی طی چند روز اخیر است. موج فزاینده حملات مقاومت عراق علیه پایگاه‌های امریکایی در حمله دوشنبه شب به مقر نظامیان امریکایی در مجاورت فرودگاه اربیل به اوج خود رسید. این درحالی است که این حمله سبب شد، جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا دستور انجام حملات تلافی‌جویانه علیه این گروه‌ها را صادر کند. در این بین یک مقام نظامی که نخواست نامش فاش شود گفت، بایدن حمله به سه مکان مورد استفاده کتائب حزب‌الله و گروه‌های وابسته را مورد تأکید قرارداده بود. دیروز نیز السودانی، نخست‌وزیر عراق نسبت به این مواضع واکنش نشان داد و با غیرقابل قبول بودن حملات در اربیل اما حملات تلافی‌جویانه امریکا را اقدامی آشکارا خصمانه خواند. منابع غربی روز گذشته تأکید کردند که ضعف بایدن در برابر این دست حملات انتقاد جمهوری‌خواهان امریکا را برانگیخته است.

حزب‌الله لبنان
روز گذشته شبکه المیادین لبنان هم گزارش داد که رژیم اشغالگر حملات توپخانه‌ای را به اطراف شهرک «الناقوره» در بخش غربی جنوب لبنان انجام داده و حزب‌الله نیز در پاسخ به این حملات مواضع ارتش صهیونیستی را در الجلیل اشغالی هدف قرار داده است. ظهر دیروز شبکه الجزیره گزارش داد که در همین رابطه نیروهای لبنانی ۱۲ موشک از سمت جنوب این کشور به سمت مواضع ارتش رژیم صهیونیستی شلیک کردند. با این حال بیانیه حزب الله حاکی از شلیک 30 موشک به اراضی اشغالی است. حزب‌الله همچنین، نقطه استقرار فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی و نیز مقر حدب البستان و نیز یک تجمع دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در مقر الضهیره را هدف قرار داد که منجربه کشته و زخمی شدن نیروهای صهیونیست شد.  همچنین حزب‌الله طی بیانیه‌ای اعلام کرد، یک حمله ترکیبی را با استفاده از پهپادهای انتحاری، تسلیحات راکتی و توپخانه علیه مواضع جدید سربازان صهیونیستی در مزارع شبعا ترتیب داده که به دقت اهداف صهیونیستی را مورد اصابت قرار داده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی